شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » حواشی ناتمام اصلاح طرح تفصیلی ارومیه/ چرا شهرداری پیگیر اصلاح طرح تفصیلی نیست؟

پس از پیگیری‌های رسانه‌ای در خصوص رفع اشکالات طرح تفصیلی و مطالعات طرح جامع رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اعلام کرد که بعلت نواقصات موجود در طرح تفصیلی درآمد شهرداری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده که اصلاح طرح تفصیلی ضرورت دارد اما اداره کل راه و شهرسازی جهت رفع مشکلات موجود در طرح تفصیلی اقدام نکرده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد بجای رفع مشکلات طرح تفصیلی و هم افزایی برای تنظیم طرح جامع با گذشت چند مدت از این موضوع همچنان سخنان اعضای شورای شهر در تناقض است و مرتضی پیری یکی دیگر از اعضای شورای برخلاف ادعای رئیس شورا مدعی شد اداره کل پیگیر است اما شهرداری هیچگونه اقدام موثری انجام نداده است.

شهرداری به اصلاح طرح تفصیلی بی‌توجه است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، با اشاره به اهمیت رفع مشکلات طرح تفصیلی اظهار داشت: شهردار درپاسخ  به سوال ۶ سری اول در خصوص گزارش همکاری شهرداری ارومیه با اداره کل راه وشهرسازی استان، فقط به واژه پیگیری بسنده کرده و متاسفانه هیچ نتیجه مطلوبی هم در این خصوص حاصل نشده است.

مرتضی پیری افزود: با توجه به اینکه انجام مطالعات طرح جامع بنا بر تقاضای عمومی ومطالبه همشهریان و پیگیری شورا و به منظور رفع مغایرت‌ها و اشکالات طرح تفصیلی و با مساعدت اداره راه در دستور کار قرار گرفته و تکالیف شهرداری برای شروع کار برابر جلسه هماهنگی بررسی سند میان کار برای تجدید نظر درطرح جامع شهر ارومیه مشخص شده و تا یک ماه پس از آن یعنی تاریخ همین جلسه ۹ اسفند بعد از ۴ بار پیگیری از سوی اداره راه و شهرسازی طی نامه و مستندات، شهرداری هنوز اقدام موثری انجام نداده است.

وی تصریح کرد: بدیهی است هرروز تاخیر برای حل اشکالات طرح تفصیلی مانند کاهش تراکم و طبقات، موجبات زیان و خسارت برای شهروندان و شهرداری را فراهم کرده و اهمال مذکور موجب نارضایتی همشهریان و تضییع منابع بالقوه شهرداری و به تبع آن محدودیت در پرداخت حقوق پرسنل، هزینه ها بدهی‌ها رادر پی خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، ابراز داشت: چرا شهردار ارومیه پیگیر طرح تفصیلی و طرح جامع شهر نیست؟ مگر معضلی بالاتر از این امروز در مدیریت شهری داریم که تا این حد بی تفاوت شده‌ایم؟!

وی گفت: من نماینده مردم هستم و از درد و مشکلات و معضلاتی که مردم با آن درگیر هستند حرف می‌زنم.

در این رابطه، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، گفت: با توجه به درخواست شهرداری ارومیه در سنوات گذشته مقرر شد تهیه طرح تفصیلی ارومیه راسا توسط شهرداری با انتخاب و مشاور صورت پذیرد.

سید محسن حمزه‌لو افزود: بر این اساس سال ۱۳۹۱ قرارداد اولیه مبنی بر تهیه طرح توسط مشاور و با کارفرمایی شهرداری ارومیه منعقد شد و در ادامه با برگزاری ۸۷ جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان شهرداری، اساتید دانشگاه، نظام مهندسی، دفتر فنی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، همچنین در ۱۴ جلسه طرح تفصیلی در خصوص مناطق ۵ گانه و طرح یکپارچه شهر ارومیه مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفته است و این طرح پس از امضای ریاست محترم شورای شهر و شهردار ارومیه در سال ۹۸ جهت اجرا از راه و شهرسازی به شهرداری ارومیه تحویل ابلاغ شد.

وی بیان کرد: شهرداری ارومیه طبق قانون موظف به اجرای طرح تفصیلی می‌باشد و در خصوص اشکالات مطروحه توسط مجموعه شهرداری ، علیرغم  تصویب و ابلاغ آن دریک سال گذشته اما ما این آمادگی را داریم که با استفاده از ظرفیت قانونی کمیسیون ماده ۵ در حد امکان و عدم وجود مغایرت اساسی مساعدت لازم را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، اعلام کرد: قرارداد با مشاور برای تهیه طرح جامع ارومیه توسط اداره کل راه و شهرسازی طی سال جاری منعقد شده است، اما علیرغم برگزاری جلسات کارشناسی در این خصوص تا کنون هیچگونه اقدام موثر و اعلام نظر کارشناسی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

با این وضع موجود باید دید آیا در روزهای آینده شورای شهر پیگیر مطالبه به حق مردم خواهند بود یا بازهم با حذف صورت مسئله سرپوش بر روی کم‌کاری‌های موجود می‌گذارند؟ انتظار می‌رود با توجه به مشکلات گسترده در خصوص ساخت و ساز و درآمدزایی مجموعه شهرداری شورای شهر و شهرداری برای تسریع در رفع موانع بهتر عمل کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -