شما اینجا هستید
اخبار مهم » درباره بازگشايي مدارس و واكسيناسيون معلمان | با «شاد» ادامه مي‌دهيم

هرچند در دستورالعملي كه چندي پيش وزارت بهداشت منتشر كرده بود، اعلام شده بود تا ۲۵ مرداد واكسيناسيون معلمان تمام شود، اما اين وعده هم مشابه وعده‌هاي بي شمار ديگر تزريق واكسن به گروه‌هاي سني محقق نشد.

 چالش‌هاي عجيب و سخت وزارت آموزش وپرورش در دوران كرونا دست كمي از وزارت بهداشت نداشت. ناگهان همه برنامه ريزي‌ها تغيير كرد. تمام مدارس كشور تعطيلي شد. سياست گذاران آموزش وپرورش حالا بايد بستر مناسبي براي آموزش آنلاين و از راه دور براي همه دانش آموزان ايران فراهم كنند. ساخت چنين بستري آن هم در مدت محدود صداي خيلي‌ها را درآورد. عدالت آموزشي قرار بود محقق شود، ولي مشكلات يكي بعد از ديگري ظاهر مي‌شدند. يكي از اصلي‌ترين مشكلات اين بود كه خيلي‌ها به اينترنت پرسرعت دسترسي ندارند و بدتر اينكه خانواده‌ها توان خريد تلفن همراه را نداشتند. بستر مجازي مانند «شاد» هم نشان داد زيرساخت‌هاي آموزشي در فضاي مجازي چقدر نحيف و فقير است و تا رسيدن به شرايط مطلوب و ايده آل فاصله زيادي وجود دارد.
همه اين‌ها باعث شد سال تحصيلي كرونايي به دوران تلخ و پردردسري در تاريخ تبديل شود. در آخرين نمونه اش اعتراض دانش آموزان به برگزاري حضور امتحانات نهايي در مدارس بود. آن‌ها هنوز هم به رعايت شدن پروتكل‌ها و دستور‌هاي بهداشتي در مدارس شك دارند و نگران خود و والدين شان هستند. قبل از اين كه بحران كرونا با اين حد و حجم برسد ويزر آموزش وپرورش خبر داده بود كه مدارس بدون شك امسال حضور برگزاري مي‌شوند، اما حالا به نظر مي‌رسد آن‌ها بايد همان راه گذشته را ادامه بدهند.
امروز اولين روز شهريور است، اما كرونا كاري كرده كه ديگر صحبت از درس و مدرسه و بوي ماه مهر، موكول به روز‌هاي پاياني تابستان و آغاز پاييز نباشد. حالا مدت هاست كه برگزار شدن يا نشدن كلاس‌ها و چگونه برگزار شدن آن ها، يكي از دغدغه‌هايي است كه يا مسئولان هرازگاهي درباره آن نكاتي را بيان مي‌كنند يا والدين گله و شكايتي. مخصوصا با سابقه‌اي كه آموزش غيرحضوري و اتكا به فضاي مجازي، طي سال گذشته براي آن‌ها ايجاد كرده است، اما حضوري يا غيرحضوري برگزار شدن كلاس‌هاي درس در سال تحصيلي جديد تنها مسئله آموزشي اين روز‌ها نيست كه صحبت از آن دوباره مطرح شده است.
واكسيناسيون معلم‌ها يكي ديگر از چالش‌هايي است كه طبق گفته مسئولان مربوط قرار است تا قبل از مهر به پايان برسد. اين‌ها را بگذاريد كنار حاشيه‌هايي كه وزير پيشنهادي آموزش و پرورش نيامده ايجاد كرده است. مجموع اين اتفاق‌ها و جزئيات پيراموني آن، باعث شده تا صحبت از آموزش و پرورش و آموزش و پرورشي‌ها اين روز‌ها داغ داغ باشد.
بلأخره زديم!
هرچند در دستورالعملي كه چندي پيش وزارت بهداشت منتشر كرده بود، اعلام شده بود تا ۲۵ مرداد واكسيناسيون معلمان تمام شود، اما اين وعده هم مشابه وعده‌هاي بي شمار ديگر تزريق واكسن به گروه‌هاي سني محقق نشد. به هر حال، حالا مرداد تمام شده است و هم ز مان با اينكه بخشي از اين قشر هنوز واكسن كرونا دريافت نكرده اند، آمار‌ها و خبر‌ها مي‌گويد تعدادي از آن‌ها در نقاط مختلف كشور حداقل دز اولشان را دريافت كرده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -