شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) در ارومیه افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اذربایجان غربی، کیومرث پورایراندوست، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و ورزش و جوانان در تعاملی سازنده اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری و منش نموده اند، گفت: برخی طرحها و مراکز با وجود هزینه و صرف اعتبارات، خروجی مدنظر و مطلوب را ندارند اما ماندگاری و تاثیرگزاری مراکز منش بالاست و امید است با تعامل و همکاری با جهاد دانشگاهی جز استانهای موفق در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: گسترش فعالیتهای این مرکز و تربیت کارآفرینان جوان موفق مطمئنا باعث می شود که در آینده این مرکز جز مراکز موفق خواهد بود و جوانان استفاده کافی از این مراکز داشته باشند.

پور ایراندوست بااشاره به اینکه فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره شغلی در سطح استان و بهره مندی از افراد توانمند،اساتید دانشگاه و کارافرین در این مراکز افزود: خروجی مراکز منش با مراکز مشاوره شغلی در تعامل باشند تا در راستای توسعه استان اقدامات گسترده تری برداشته شود.

وی با اشاره به توفیقات جهاد دانشگاهی استان گفت: فعالیتها و اقدامات این نهاد انقلابی در استان بسیار قابل تقدیر و غرور آفرین است و به قطع مرکز منش نیز با وجود نیروهای جوان و متعهد جهاددانشگاهی رسالت اصلی خود را با موفقیت ایفا خواهد کرد و گام و الگویی ارزنده و خلاق در تحقق گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه های خلاقیت و کارافرینی در کشور اظهار کرد:آموزش مهارتهای خلاقیت و نوآوری به قشر جوان و فارغ التحصیل و جویای کار می تواند زمینه مساعدی برای اشتغالزایی و رونق چرخه توسعه استان و کشور داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: مرکز نواوری و شتبادهی محلی برای تبادل نظرات جوانان برای اراده راهکارهای هوشمندانه و نوآرانه خواهد بود که باید ایده های بکر و بدیع جوانان در عرصه های مختلف مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

در ابتدای این مراسم دکتر امین رستم زاده، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: این نهاد با هدف حذف خلا بین صنعت و دانشگاه مراکز منش را راه اندازی کرد تا فارغ التحصیلان صاحب ایده با سوق به سمت این مراکز به بازار کار وصل شوند.

وی با بیان اینکه مرکز منش در جهت ترویج و ارتقاء فرهنگ فناوری، ترغیب دانشجویان و دانش‌آموختگان و سایر علاقمندان دانشگاهی به راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و حمایت آنها از طریق ارائه خدمات حمايتي و مشاوره‌ای در راستای تبدیل آنها به واحدهای فناور و هدایت به مراکز رشد ایجاد شد، گفت: بستر سازی جهت پیاده سازی ایده های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت نیروهای جوان، شناسایی و توانمند¬سازی دانشجویان و اساتید خلاق، نوآور و کارآفرین و فراهم کردن زمینه تجاری¬سازی دستاوردهای علمی آن¬ها برای ورود به فعالیت¬های کسب‌وکار دانش‌بنیان، نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و هدایت فعالیت‌های نوآورانه در راستای سیاست‌های علمی و نوآوری کشور و ایجاد فرصتهای کارآفرینی در دانشگاه از جمله اهداف ایجاد مرکز نوآوری و شتبادهی می باشد.

رستم زاده تصریح کرد: با برگزاری دوره ها و رویدادهای پیش شتابدهی در بازه زمانی معینی که به طور معمول ۳ تا ۶ ماه می باشد،به تیم های استارت آپی و جوانان خلاق کمک کنیم تا شبکه و کسب و کار خود را به وجود آورند.

وی افزود: تا کنون بیش از یکهزار نفر به ساعت کارگاه تخصصی طی دو ماه گذشته با موضوعات خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، فکرآفرینی، تیم سازی، بزاریابی، اتصال به بازار، هوش تجاری، کارآفرینی گردشگری و اصوص و فنون مذاکره ویزه جوانان برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی مرکز منش، ایجاد تعامل سازنده میان صاحبان ایده و کلیه نهادها و سازمان های مرتبط و دراختیار گذاشتن فضای مناسب جهت رشد و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در بین جوانان و دانشجویان است.

وی تجهیز ساختمانی متناسب با طراحی خلاقانه و حرف های و پیش بینی برنامه های اثرگذار متناسب با ادبیات فکری جوان امروز را از ویژگی های متمایز این مرکز عنوان و اظهار کرد:تقویت نظام خلاقیت در اکوسیستم نوآوری منجر به تحقق مولفه های توسعه پایدار می شود.وی خاطر نشان کرد: تحقق اهداف متعالی توسعه در بعضی از موضوعات جوهری نیازمند نهادینه شدن فرهنگ انتظار در برنامه ریزی ها است چرا که اگر انتظار خروجی بلافاصله کار را داشته باشیم در برنامه ریزی های آتی با مشکل مواجه شده و راهبردهای زیر ساختی در برنامه و پلان توسعه نمی توانیم خلق نماییم.
وی تقویت بسیاری از سبک های زندگی برای تقویت زیرساخت¬های تعالی در جامعه را مستلزم پرداخت تخصصی در نهاد خانواده و دوران دانش آموزی ذکر و خاطر نشان کرد: نباید دوران کودکی در درون نهاد خانواده و تربیت درون خانه¬ای فرزند و در مرحله بعد مدرسه بدون راهبرد و برنامه ریزی حرفه ای برای پدران و مادران و در مدارس مورد غفلت قرار گیرد چرا که در غیر اینصورت در دانشگاه ها و حتی در مراحل سنی بعد واقعاً مهارت های اصیل و ضروری تعالی و سعادت جامعه را به شکل فرهنگی نهادینه کردن در بستری غیر متناسب از بعد فراگیری فرهنگی ذهنی بسیار سخت، هزینه بر و کم اثر است.
در ادامه مسئولان از بخش های مختلف مرکز و تجهیزات و برنامه های برگزار شده بازدید بعمل آمد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -