شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » چوب کرونا لای چرخ معیشت رانندگان اتوبوس/ دلیل اعتراض رانندگان اتوبوس ارومیه چه بود؟

شهریور ماه امسال بود که رانندگان و بهره برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی ناشی از شیوع کرونا دست از کار کشیدند، شورای اسلامی شهر ارومیه نسبت به حل پاره ای از مشکلات خانواده بزرگ حمل و نقل مسافر درون شهری، مصوبه ای را نهایی کرد که به دنبال آن کلیه اتوبوس ها می توانند کمک هزینه بیمه شخص ثالث دریافت کنند و علاوه بر آن، کمک هزینه معیشتی به رانندگان پرداخت شد.

ولی این مصوبه نیز نتوانست مشکلات پیش روی رانندگان و بهره برداران بخش خصوصی را رفع کند و پس از گذشت ۳ ماه دامنه جدیدی از اعتراضات بهره برداران و رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی آغاز شد به طوری که ۲۹۰ اتوبوس بخش خصوصی روز گذشته اتوبوس های خود را خاموش و با ترک پایانه حمل مسافر عطایی، نسبت به عدم حمایت شهرداری ارومیه از رانندگان بخش خصوصی، اعتراض کردند.

با توجه به اینکه بخش خصوصی عمده تامین کننده اتوبوس درون شهری ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه محسوب می شود، اعتراض بهره برداران و رانندگان، سبب شد تا چرخه حمل و نقل عمومی شهر برای ساعاتی با مشکل مواجه شود.

رانندگان و بهره برداران که دلی پردرد داشتند و عمده مشکلات آنها نبود سرویس بهداشتی و نمازخانه در پایانه حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری خیابان عطایی بود.

قطع یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان، انتقال پیدا نکردن سند اتوبوس پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله رانندگان،عمل نکردن شهرداری ارومیه به تعهدات خود مبنی بر مصوبه شورای شهر در خصوص تخصیص کمک هزینه بیمه شخص ثالث خودرو، کاهش میزان مسافر و دریافت نکردن هزینه مربوط به صندلی های خالی ناشی از فاصله گذاری اجتماعی که سبب کاهش چشمگیر میزان درآمد رانندگان و بهره برداران شده وعدم افزایش نرخ کرایه های اتوبوس براساس نرخ تورم از دیگر مواردی بود که رانندگان مطرح می کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -