شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » آمار ردصلاحیت‌ها و انصرافی‌های انتخابات شوراهای شهر در ارومیه

رسول مقابلی با اعلام پایان روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرها توسط هیات اجرایی، گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ارومیه، ۳۶۹ نفر برای رقابت بر سر ۳۱ کرسی شوراهای اسلامی شهرهای ارومیه، نوشین شهر، سیلوانا، قوشچی و سرو ثبت نام کردند.

وی با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبین، افزود: پس از اخذ استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی برای تمام داوطلبان، جلسات هیات اجرایی انتخابات برای بررسی صلاحیت به طور منظم تشکیل و سوابق داوطلبان به صورت دقیق و منطبق با قانون بررسی شد که از مجموع ثبت نام کنندگان، صلاحیت بیش از ۹۶ درصد داوطلبین به تأیید اعضا رسیده و ۱۰ داوطلب نیز از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان ارومیه با بیان اینکه اسامی داوطلبان پس از بررسی در هیأت اجرایی، جهت طی مراحل بعدی به هیات نظارت شهرستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: افرادی که صلاحیت شان برای حضور در انتخابات احراز نشد، بعد از ابلاغ به آنان، می توانند اعتراض خود را به هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام کنند تا به اعتراض آنان رسیدگی شود.

وی گفت: با رعایت امانت داری و حفظ حیثیت داوطلبان، نتایج بررسی صلاحیت ها در موعد مقرر که در تقویم انتخابات هشتم اردیبهشت ماه پیش بینی شده، از سوی فرمانداری به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -