شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » اشخاصی که آرامش و اتحاد اقوام را در استان برهم زنند برخوردی جدی خواهد شد

ناصر عتباتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه بدون اقوام ایران معنا ندارد و استان تنوع اقوام دارد و رنگین اقوام و مذاهب است در خصوص طرح موارد تفرقه افکنان در سطح استان هشدار داد و اظهارداشت : با تمام قدرت با تفرقه افکنی ها مقابله کرده و اجازه شیطنت نخواهیم داد.

ناصر عتباتی با اشاره به اینکه فرصت پرداختن به شیطنت ها، شرارت ها و توطئه ها نیست، افزود : هر کسی به این اتحاد و همدلی ضربه بزند یک توطئه جدی برای اتحاد و وحدت و برادری استان می دانیم و هشدار می دهیم و آن را این خیانتی نابخشودنی به این آب و خاک دانسته و در مقابل این مسائل مماشات نمی کنیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده ها در سال گذشته ١٠٠ درصد بوده است، گفت : در طول سال گذشته به ۵٣٣ هزار پرونده های موجود رسیدگی شده است.
ناصر عتباتی ضمن اشاره به کمبود قاضی و کادر قضایی و امکانات به نسبت فراوانی پرونده ها انتقاد کرد و گفت : با توجه به مشکلات پیش رو کار دستگاه قضایی جهادگونه است.
وی افزود : در سطح دادسراها ٣ هزار و ۶٠٠ پرونده را کاهش دادیم که در چند سال گذشته بی نظیر بود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی راهبرد اصلی را برنامه ریزی عنوان کرد و گفت : توسعه خدمات قضایی و دادرسی الکترونیکی به میزان مناسب رسيده و ابلاغ الکترونیکی هم به ٩٠ درصد رسیده است.
وی از صدور ٩٣٨٩ فقره جایگزینی حبس خبر داد و خواستار فرهنگسازی این مهم شد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در پابند الکترونیکی جزو رتبه های اول کشوری هستیم.
عتباتی تصریح کرد : با توسعه ابلاغ الکترونیکی سال گذشته از صدور ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار برگ کاغذی قضایی خودداری شده است.
با تاکید بر اینکه تمام تلاش دستگاه قضایی کاهش پرونده ها، صیانت و حمایت قضایی، کمک به دولت و تبیین راهبردها و امنیت استاندارد گفت : نقش رسانه های گروهی در تبیین این مهم بسیار حیاتی و ضروری است
رئیس دستگاه قضایی هشدار داد : هیچ خط قرمزی در تبیین و ایجاد امنیت در جامعه نداریم که به عنوان مثال جلوی ارازل و اوباش و هنجارشکنان گرفته شده است و اجازه نخواهیم داد استان جولانگاه ارازل و اوباش بشود و امنیت اجتماعی خواسته همه دستگاه ها و عموم مردم است.
عتباتی اذعان کرد : نظارت بر حسن اجرای قوانین بصورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
 وی تاکید کرد : با تلاش دستگاه قضایی و همه مردم و اولیای دم و هسته های بخشش سال گذشته بیش از ۶۵ پرونده قضایی قتل منجر به صلح و سازش شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -