شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » انحراف قبله ٣٦٠٠ قبر در باغ رضوان ارومیه/۳۰ میلیارد تومان خسارت این اشتباه!

حجت الاسلام مومن امروز ۴ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در فاز سوم قطعات  ۴۹، ۶۰، ۶۴ و فاز دوم قطعات ۶۴ و ۶۵که دارای انحراف قبله بین ۴۰تا۵۰درجه است حدود ۳۶۰۰ اموات دفن شده اند.

او گفت: در قطعات دارای انحراف  ۴۲۰۰ قبر رزرو وجود دارد که باید اصلاح شود.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه بعد از بازدید ها و بررسی های انجام شده متوجه شدیم در قطعات ۵۱، ۵۸، ۵۷ ، ۶۰، ۶۴ و۶۵ انحراف قبله وجود دارد، تصریح کرد: این انحراف در قبله بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

حجت الاسلام مومن با تاکید به اینکه از لحاظ شرعی اموات دفن شده دارای انحراف قبله  چون عمدا نبوده هیچ گونه مشکل شرعی ندارد، اظهار کرد: بعد از اینکه مشکل انحراف قبله مشخص شد عملیات دفن اموات متوقف شد.

او ادامه داد: در ۳ ماه اخیر ۱۴۰۰ قبر جدید با درجه بندی صحیح ایجاد شده است. اکنون شیوه نامه های جدید دفن اموات در باغ رضوان ارومیه از جمله سنگ قبر۵۰ در ۱۸۰ سانتی متر، ممنوعیت کاشت درخت، تابلو زدن و عکس نامتعارف اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه افزود: قطعه ای برای مشاهیر، هنرمندان و اصحاب قلم آماده شده و ۳۰ قبر دو طبقه نیز ایجاد شده است.

به گزارش هه وال موکریان، شهرداری ارومیه در سال های اخیر با بحران مالی روبه رو بوده است اما اکنون مشکل انحراف از قبله در آرامستان ارومیه بیش از ٣٠ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -