شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » حقوق شهروندان ارومیه در چاله های شهر گم شده/ وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر ارومیه مطلوب نیست

سالهاست شهروندان ارومیه ای از آسفالت‌های نامناسب و چند تکه و همچنین زیرساخت نامناسب شهر گلایه دارند و انگار گوش شنوایی جهت رسیدگی به این نارضایتی ها وجود ندارد.

این روزها حال آسفالت خیابان های شهر ارومیه که از کلانشهر بودن فقط نام آن را با خود یدک می کشد خوب نیست و معضل چاله چوله خیابان ها و معابر این شهر مردم را باچالش های جدی مواجه کرده است.

شهروندان اظهار دارند که، هنگام رانندگی در خیابان های ارومیه خودرو و سرنشینان آن گویی در حال موج سواری هستند و آنقدر بالا و پایین می‌پرند که از جلوبندی و کمک‌های ماشین چیزی باقی نمی‌ماند.

در این میان علاوه بر نا مناسب بودن وضعیت آسفالت خیابان ها، سرعت گیر های فرسوده و غیر استاندارد زیادی را می توان در سطح شهر مشاهده کرد که همواره باعث خسارت وارد کردن به خودروهای شهروندان می شود و با توجه به رسانه ای شدن این مسئله بصورت مکرر اما متاسفانه تا کنون هیچ گونه تدبیری برای رفع این معضل در سطح شهر از سوی مسئولان شهری نشده است.

در حالی که وضعیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود، اما طی سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست‌ به‌ دست هم داده‌اند تا وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها و معابر در ارومیه به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه ‌روز به وخامت این مسئله افزوده شود.

براساس گفته بسیاری از شهروندان، مگر مسئولان در این شهر رفت و آمد نمی‌کنند و وضع نامناسب آسفالت معابر و کوچه‌های شهر را نمی‌ببنند؛چرا کار و اقدام موثری دراین زمینه انجام نمی‌دهند؟!

سخن آخر اینکه، آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از نیازها و ضرورت‌های عمرانی یک شهر محسوب می‌شود که نمی‌توان با هیچ بهانه‌ای این امر ضروری را به فراموشی سپرد و از آنجایی که کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر زندگی شهروندان و یکی از شاخصه‌های اصلی در زمینه رضایت از عملکرد مدیریت شهری محسوب می‌شود، ضرورت دارد که مسئولان شهری در ارومیه  فرصت را غنیمت بشمارند و در شرایطی که بسیاری از شهروندان نسبت به عملکرد آنها در زمینه خدمات شهری اعتراض دارند، با رفع این مشکل به دنبال کسب رضایت و آسایش شهروندان باشد

حقوق شهروندی زیر سایه آسفالت فرسوده و چاله‌های متعدد در سطح شهری گم شده و هر چه می‌گذرد اوضاع بدتر می‌شود و بایستی گفت که این مسئله بعنوان یک معضل ریشه‌دار محسوب می‌شود که انتظار می‌رود متولیان امر به شکل جدی و با اتخاذ برنامه‌هایی اصولی به دنبال رفع آن باشند./اروم‌نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -