شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » ضعف نظارت در بازار ارومیه صدای مردم را درآورد/ مسئولان باز هم وعده کنترل و برخورد دادند

دستگاه‌های متولی علی‌رغم اینکه مدعی کنترل و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها هستند اما آنچه در بطن جامعه مشهود است، با ادعای مسئولان مغایرت دارد.

در روزهای اخیر در ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان‌غربی، از قیمت گوشت تا سبزیجات به صورت خودسرانه در حال افزایش است و در هر کوچه و پس کوچه‌ای فروشندگان به هر قیمت دلخواهی که خودشان بخواهند اقلام مورد نیاز مردم را عرضه می‌کنند.

نظارت و بازرسی تقریبا مفهوم تعریف شده‌ای در این شهر ندارد و هر دستگاهی صرفا در جلسات و پشت تریبون تصمیم می‌گیرد با متخلفان برخورد قاطع داشته باشد وگرنه این موضوع اگر حقیقت داشت که اوضاع بلبشوی فعلی حاکم بر شهر نبود.

چندی پیش نیز این نحوه مدیریت و نظارت بر اقلام مورد نقد گسترده رسانه‌های مجازی و ملی بود که بازهم دستگاه‌های متولی وعده نظارت جدی دادند که تاکنون هیچ اقدام چشمگیری انجام نگرفته و به عبارتی: «آش همان آش و کاسه همان کاسه»!

در این زمینه، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی، با اشاره به نظارت بر اقلام در بازار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همان‌گونه که معلوم است در ایام خاص قیمت کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند سازمان جهاد کشاورزی جهت کنترل قیمت‌ها در کنار نظارت نسبت به توزیع برخی از اقلام مورد نظر مردم جهت کنترل بازار اقدام کرده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان مرغ منجمد، گوشت، شکر و برنج جهت کنترل و تنظیم قیمت‌ها به بازار عرضه می‌شود. این اقلام به فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای و مورد تایید اصناف تحویل داده می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: افزایش گرانی برخی اقلام نیز به صورت مقطعی مربوط به حمل و نقل، صادرات و واردات محصول است که در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت می‌شود و با عبور از وضعیت موجود به حالت متعارف بازخواهد گشت.

وی گفت: مردم اگر در سطح بازار با نوسان و افزایش قیمت خودسرانه مواجه شدند، می‌تواند با سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس گرفته و اطلاع دهند تا از طریق بازرسان جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی، بیان داشت: تولید مرغ بیش از حد مورد نیاز مردم است و حتی زیرقیمت عرضه می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، باید دقت نظر بیشتری نسبت به انجام درست وظایف نظارتی خود داشته باشند و به دور از شعارزدگی وارد میدان شوند وگرنه مردم متضرر اصلی این کم‌کاری ها خواهند شد

انتظار می‌رود وعده مسئولان این بار نیز همانند گذشته بی‌حاصل نماند و بتوانند با نظارت جدی‌تر و منسجم‌تر نسبت به ساماندهی اوضاع نابسامان بازار عمل کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -