شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » «کوی سالار» ارومیه با 18 هزار نفر جمعیت ،محروم از هر گونه امکانات شهری/بازی کنار کانال فاضلاب ؛ تنها تفریح کودکان منطقه

شاید کمتر کسی در ارومیه بداند همشهریانش در گوشه کنار و حاشیه شهر، چگونه روز خود را شب می کنند.کوی سالار که از قضا در شمال شهر ارومیه و نزدیکی دانشگاه آزاد این شهر واقع شده یکی از این مناطق است که بیش از ۱۸ هزار نفر در آن سکونت دارد.

با گذر از این منطقه ساختمان های تخریب شده و نخاله های ساختمانی انباشته شده و بوی تعفن فاضلاب بیشتر از دیگر کمبودها نمایان است.

محرومیت‌های مضاعف در این منطقه که شاید نیمی از مردم شهر حتی از وجود آن بی خبر باشند، بسیار متاثر کننده است. وضعیت معیشت و سطح رفاه به مراتب از ارومیه پایین‌تر است و شاید با محروم ترین نقاط کشور برابری می‌کند.

با  قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های این منطقه می‌توان چهره های خالی از امید و نشاط، را مشاهده کرد و از دردهای پنهان مردم این منطقه باخبر شد.

کربلایی محمود ریش سفید محل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،این منطقه را منطقه « رأی» نامیده و می گوید: مسئولان تنها زمان انتخابات و فقط برای پر کردن سبد رأی‌شان ، یاد اینجا می‌افتند که  زندگی در جریان است.چند وقت پیش برخی مسئولان استان آمدند و وعده هایی برای ایجاد برخی امکانات دادند اما ظاهرا فقط حرف بود و قرار نیست کسی آن ها را عملی کند.

IMG_20220612_105302_382

کی از ساکنان این منطقه  می گوید “بوی تعفن کانال آسایش‌مان را سلب کرده. اگر خیلی پافشاری کنیم و مسئولان صدای‌مان را بشنوند نهایتا روی آن را خواهند پوشاند اما این کار فایده ندارد چرا که هم امکان لایروبی سلب می شود و هم بوی تعفن باقی می ماند.

محمد حسنی یکی دیگر از اهالی می گوید :تنها تفریح کودکان محل ایستادن کنار همین کانال متعفن و سنگ پرانی به داخل آن است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -