شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » گلایه شهروندان ارومیه‌ای از انتظار طولانی برای انجام تست کرونا

این روزها به دنبال موج پنجم کرونا در ارومیه،از نخستین ساعات بامداد، موارد مشکوک به کرونا که بیشتر به دلیل صدور گواهی پزشکی به مراکز تست کرونا مراجعه می کنند باعث تجمع در مقابل مراکز انجام تست شده و بسیاری از آن‌ها پس از روزها موفق به ثبت تست خود نمی‌شوند که از این رو ممکن است افراد بیشتری را در خطر آلودگی قرار دهند.

در این شرایط بحرانی  ابتلا به کرونا در ارومیه افزایش مراکز انجام تست کرونا، در این شهر بسیار ضروری به نظر می رسد.

یکی از شهروندان در گفت و گو با ایلنا.بیان کرد: چند روز پیش دچار علائم سرماخوردگی شدم، به پزشک عمومی مراجعه کردم، پزشک از من خواست به یکی از مراکز بهداشتی مراجعه و تست کرونا بدهم.

محمد سیدزاده اظهار داشت: پنجشنبه گذشته با علائم سرماخوردگی شامل تب و لرز، آبریزش بینی، تعریق و عطسه به یکی از مراکز بهداشتی«ملک افضلی» مراجعه و درخواست انجام تست کرونا کردم.

وی خاطر نشان کرد: با مراجعه به این مرکز پزشک عمومی تشخیص داد که تست کرونا را انجام دهم، از من تست گرفتند ولی گفتند جواب تست  چهار روز  بعد اعلام می شود.

این بیمار مشکوک به کرونا افزود: جواب تست کرونا بعد از چهار روز به چه کار من می آید در این مدت یا خوب می شوم و یا اینکه …

سید زاده بیان داشت: با دریافت توصیه های پیشگیری شامل استراحت، قرنطینه و خوردن مایعات گرم از مرکز بهداشتی خارج شدم اما نگران بودم که بازگشتم به خانه موجب بیماری خانواده ام شود در حالیکه اگر جواب تست را زودتر دریافت می کردم  این همه فشار روحی بر من وارد نمی شد.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه برای انجام تست کرونا خانوادگی به مرکز بهداشتی مراجعه کردند گفت:متاسفانه از ساعت ۶ صبح در نوبت تست کرونا بودیم نزدیک ظهر نوبت به ما رسید.

زهرا معصومی در گفت و گو با ایلنا،اظهار داشت: ما خانوادگی علائم ابتلا به کرونا داریم با مراجعه به مرکز بهداشت «مرکز شهدا»ساعت ها در صف منتظر بودیم.

وی افزود: برخی مراجعه کنندگان علائم شدیدی نداشتند ولی با انتظار در صف های طولانی انجام تست در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار می گیرند.

معصومی با اشاره به اینکه جواب تست کرونای آنها بعد از گذشت سه روز آماده شده است گفت:در این سه روز با ترس و دلشوره زندگی کردیم.

این شهروند با ابراز ناراحتی از مشخص شدن دیر هنگام نتایج تست کرونا در ارومیه گفت: برخی منتظر جواب تست نمی مانند و در کوچه و خیابان در رفت و آمد هستند و امکان ابتلای دیگر شهروندان را فراهم می آورند.

معصومی  دلیل اصلی تجمع در مراکز تست کرونا را کم بودن این مراکز در ارومیه عنوان کرد و گفت: برای تسریع در روند تست کرونا لازم است مراکز تست کرونا در ارومیه افزایش یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -