شما اینجا هستید
اخبار استان » بررسی موانع صادرات و ترانزیت کالا در پایانه مرزی سرو

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه ناهماهنگی بین  دستگاههای دولتی و نبود متولی در این مرز را یکی از مهمترین مشکلات بر سر راه تجارت با ترکیه در این پایانه مرزی عنوان کرد و گفت : تعهدات سازمانی به درستی در این مرز اجرا نمیشود.

صادقی از سرعت پایین ترخیص بار گلایه کرد و آن را نتیجه ورود افراد غیر متخصص و غیر مسئول بیان و اضافه کرد:  متاسفانه عده ای سودجو  شخصی که معلوم نیست از کجا پشتیبانی میشوند کنترل و مدیریت اینجا را بدست گرفته اند و موجب اخلال در صادرات شده اند.

وی ایجاد چندین پست بازرسی را از دیگر مشکلات این پایانه مرزی اعلام کرد و افزود: جلوگیری از قاچاق به معنای گرفتن سرعت نیست .

در این جلسه هم چنین اعلام شد طرح سالم سازی گمرکات مرزی در ۳ پایانه تمرچین ، بازرگان و سرو تا ۲ ماه آینده اجرایی میشود و متخلفان دستگیر خواهند شد.

این طرح در ادامه طرح برخورد با اراذل و اوباش شهرستانهای ارومیه و خوی توسط سربازان گمنام امام زمان ( عج) اجرا خواهد شد، طرحی که رضایت قاطع مردم را در پی داشته است.

در جلسه کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی هم چنین مصوب شد از فردا گروهی متشکل از کارشناسان در تخصص های مختلف در پایانه مرزی سرو مستقر شوند تا با شناسایی نقاط ضعف راهکارهای عملیاتی رفع آنها را ظرف مدت یک هفته در قالب گزارش اعلام نمایند.

پایانه مرزی سرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد  و هم مرز با استان حکاری ترکیه در جنوب شرقی این کشور است.

بعد از پایانه بازرگان بیشترین حجم تجارت با کشور ترکیه از این مرز انجام میشود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -