شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » دست سودجویان بازار شب عید از جیب مردم ارومیه قطع می‌شود

نبود ثبات قیمت در بازار شب عید همه ساله موجی از نارضایتی مردم را در سطح استان در پی داشته است. ضعف در نظارت درست بر قیمت اقلام شب عید موجب شده‌ است دلالان و سودجویان بیشترین میزان بهره برداری را از نوسان قیمت‌ها در بازار داشته باشند.

از طرفی پاسکاری نهادهای متولی در نظارت دقیق به قیمت‌ها یکی از علل جولان فرصت طلبان بشمار می‌رود، که انتظار می‌رود امسال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر سفره‌های مردم دستگاه‌های نظارتی و متولی نقش پر رنگ‌تری داشته باشند.

گرانی و افزایش قیمت گرچه همخوانی چندانی با وعده های مسئولان برای تثبیت قیمت ها ندارد اما در برهه‌هایی خاص از سال همچون شب عید موجب گلایه مردم می‌شود. کم فروشی و کاهش محسوس کیفیت محصولات از جمله مواردی است که همه ساله انتقادات جدی و به‌حق مردم را در پی دارد.

سال‌هاست نبود عزم جدی در برخورد با متخلفان واقعی سبب شده تا دست سودجویان از جیب مردم قطع نشود و در نهایت متضرران واقعی مردم و کشاورزان باشند.

نیم نگاهی به نظرات مردم ارومیه نشان می‌دهد حل مطالبه‌ی بحق آن‌ها تنها یک راهکار دارد و آن ورود جدی دستگاه‌های متولی نظارت در سراسر استان بر فروش و قیمت گذاری اقلام شب عید است. جالب است بدانید علاوه‌ بر افزایش سرسام آور قیمت‌ها در آستانه شب عید، فروش به صورت کاملا سلیقه‌ای، با قیمت های نجومی و متناسب به محله فروخته می‌شود. بنظر می‌رسد کسی هم نیست با مافیای اصلی این امر برخورد جدی کند.

باتوجه به اهمیت این مسئله در استان آذربایجان‌غربی رییس کل دادگستری شخصا طی دستوری مهم ، ورود دادستانی و سازمان بازرسی استان را به مقوله قیمت گذاری و خرید دولتی سیب برای تنظیم بازار عید خواستار شد.

ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت جلوگیری از ایجاد فرصت برای سودجویان گفت: تعداد محدودی واسطه با خرید سیب از باغداران استان به قیمت نازل و فروش به قیمت ۲ برابر آن به دولت، موجب افزایش غیر قانونی قیمت و التهاب در بازار شب عید می‌شوند.

وی با تاکید به رعایت الزامات و مقررات قانونی و حفظ مصلحت و منافع مردم و باغداران به مجموعه های دادستانی مرکز استان و بازرسی کل استان دستور داد:  در راستای حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت المال و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه ها، از تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و شهروندان در ایام پایانی سال جلوگیری کنند.

عتباتی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب و تامین کننده اصلی سیب بازار شب عید است، تصریح کرد: باید با نظارت و پایش مستمر به نحوه قیمت گذاری و عرضه سیب، امکان بهره مندی اقشار مختلف مردم را از این نعمت الهی فراهم نماییم و همچنین از سودجویی تعدادی واسطه که موجب افزایش بی رویه قیمت میوه شب عید مردم می شوند، جلوگیری کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -