شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » سازش دومین پرونده قتل عمد در بخش انزل ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از سازش دومین پرونده قتل عمدی در بخش انزل ارومیه خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل عمدی درسال ۹۶ در بخش انزل ارومیه رسیدگی به پرونده انجام و دادگاه کیفری یک حکم قصاص نفس مرتکب را صادر و دیوان عالی کشور رای صادره را تایید کرد و پس از گذراندن مراحل اجرایی پرونده مستعد اجرای حکم قرار گرفت.

وی ادامه داد برای روز شنبه موعد اجرای حکم تعیین شده بود و همه چیز فراهم برای اجرای قصاص بود، اما تلاش‌ها و زحمات فراوان گروه‌های صلح وسازش،ریش سفیدان محلی خصوصا سرعشیره‌ها و ائمه جمعه و جماعات و قضات دادگستری که از مدت‌ها پیش شروع شده بود روز جمعه یک روز قبل از اجرا به ثمر نشست.

عتباتی افزود:  در روز مقدس جمعه و مقارن با شهادت امام صادق علیه السلام همه گروه‌های سازشی با همراهی حوزه ریاست دادگستری استان در منزل یکی از سران عشایر در محال انزل حاضر و پس از چند ساعت تلاش رضایت اولیای دم اخذ و قاتل از چوبه‌دار نجات و امکانی برای حیات دوباره یافت.

وی با تمجید از ولی دم مرحوم مقتول در گذشت از خون فرزندشان گفت:  امروز سنت حسنه الهی صلح وسازش در این منطقه جلوه نمود و موجب شادی و خرسندی اهل محل و یک گام بلند در نهادینه کردن فرهنگ سازش در جامعه بود که تحسین همگان را برانگیخت.

عتباتی با بیان اینکه این سازش دومین سازش قصاص در سال جدید است از همه اقشار و فعالان اجتماعی خواست در زمینه صلح و سازش احساس مسولیت کنند و در این راه قدم بردارند که به طور یقین رضایت خداوند متعال هم در این است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -