شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » سرگردانی سگ‌های بدون صاحب در ارومیه/ یک مسئول: عقیم سازی می‌کنیم

طی روزهای اخیر، تعدادی از شهروندان ارومیه مورد حمله سگ های بدون صاحب قرار گرفته و آسیب دیده اند، جولان سگ‌ها در محله‌های مختلف شهر علاوه بر خطر امنیت جانی شهروندان، با ایجاد صداهای وحشتناک باعث به وجود آمدن ترس و وحشت میان کودکان شده است.

مشکل سگ‌های بدون صاحب در ارومیه مشکل امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که مردم و متولیان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سگ‌هایی که گاه تنها و گاه در گله‌هایی که جمعیت آن‌ها کم نیست در حال تردد در گوشه و کنار شهر و خیابان‌ها هستند و به نظر می‌رسد که تعداد این سگ‌ها هر روز افزایش می‌یابد ولی متاسفانه اقدام اساسی برای جمع‌آوری آن‌ها انجام نگرفته است.

جولان سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان، حمله به عابران پیاده و ایجاد رعب و وحشت اتفاقات عادی است که بسیاری از شهروندان با آن روبه‌رو بوده‌اند.

عابدین فکوری، فردی که فرزندش مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: پسر ۱۰ ساله ام در مسیر  بازگشت از سوپر مارکت محله به خانه مورد حمله ۸ سگ قرار گرفت و از ناحیه دست و سینه مورد آسیب جدی قرار گرفت.

شهروند دیگری که چند ماه پیش مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته بود، به خبرنگار ایلنا، گفت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهر ارومیه موجب ترس اکثر شهروندان به ‌ویژه بانوان و کودکان می‌شود و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

سگ ها جمع آوری و عقیم سازی می شوند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:  سگ های ولگرد در ارومیه جمع آوری و عقیم سازی می شوند.

هادی بصاری در تشریح این خبر افزود: در مرحله نخست، زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط اکیپ‌های ویژه انجام و سپس برای حیوانات جمع‌آوری‌شده پرونده تشکیل می‌شود، پس از ورود سگ به مرکز ساماندهی کنترل‌های لازم از نظر بیماری‌های انگلی و سایر بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی بر روی سگ انجام گرفته و به اتاق عمل انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از عقیم‌سازی سگ‌ها به قرنطینه منتقل می‌شوند و پس از طی دوره جراحت و در صورت لزوم تزریق آنتی‌بیوتیک و بهبود زخم‌های حاصل از جراحی، پلاک گذاری و به آغوش طبیعت منتقل می‌شوند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -