شما اینجا هستید
اخبار مهم » شرایط بخشش اضافه خدمت سربازی در سال 1400

خدمت سربازی

خدمت نظام وظیفه، دوره ای است که در آن تمام مردان بالای ۱۸ سال ایرانی، موظف به حضور در پایگاه های مربوطه جهت گذراندن آموزش های لازم برای حفاظت و دفاع از مرزهای کشور، یا انجام خدمت در بخش های اداری دستگاه های دولتی می گردند. در این دوره سربازان ممکن است به دلایلی از جمله رعایت نکردن برخی از قوانین نظام وظیفه، مشمول قانون اضافه خدمت شوند. اما این جریمه، برای بعضی از سربازها بر اساس داشتن یک سری از شرایط یا جبران تخلفات خود به نحوی که مورد تایید واقع شود، شامل عفو و بخشودگی خواهد بود.

اضافه خدمت سربازی ۱۴۰۰

چنانچه سربازی مرتکب جرائمی گردد که برای او مجازات بازداشت در نظر گرفته شود، معادل هر یک روزی که وی در بازداشت به سر می برد، اضافه خدمت سربازی خواهد خورد.

همچنین در صورتی که به دلیل انجام تخلفات به دادسرا معرفی شوند، دادگاه مدت زمانی را برای گذراندن اضافه خدمت سربازی آن ها تعیین می نماید.

داشتن غیبت سربازی یا فرار از خدمت، یکی دیگر از شرایطی است که سربازان را مشمول جریمه اضافه خدمت سربازی می سازد.

در چه شرایطی به مشمولین نظام وظیفه ۱۴۰۰ اضافه خدمت تعلق می گیرد؟

چنانچه سربازی مرتکب جرائمی گردد که برای او مجازات بازداشت در نظر گرفته شود، معادل هر یک روزی که وی در بازداشت به سر می برد، اضافه خدمت خواهد خورد.

همچنین در صورتی که به دلیل انجام تخلفات به دادسرا معرفی شوند، دادگاه مدت زمانی را برای گذراندن اضافه خدمت آن ها تعیین می نماید. داشتن غیبت سربازی یا فرار از خدمت، یکی دیگر از شرایطی است که سربازان را مشمول جریمه اضافه خدمت می سازد.

شرایط بخشش اضافه خدمت سربازی ۱۴۰۰

مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند در صورتی که حین خدمت، از وضعیت انضباطی خوبی برخوردار بوده و دارای حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند، یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری کرده یا دارای شرایط خاص باشند و مراتب مورد گواهی فرماندهان و مدیران ذیربط باشد « تمام یا بخشی از اضافه خدمت سربازی سنواتی» آنان به تشخیص مقامات ذیصلاح مذکور مقامات جایگاه های سرلشکری و بالاتر یا همطراز مورد بخشودگی قرار می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -