شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » مشمولان غایب بخوانند

امیر غلامرضا رحیمی پور در نشست خبری پیش از ظهر امروز که پیرامون موضوعات سربازی برگزار شد از راه اندازی سامانه‌ای در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد که بر اساس آن امکان برقراری ارتباط مستقیم و ارائه گزارش وضعیت از سوی سربازان با اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه به زودی راه اندازی خواهد شد، گفت: تلاش ما این است که در نیمه نخست امسال این سامانه به بهره برداری برسد. در حال حاضر نیز دبیرخانه ستاد کلی نیروهای مسلح گزارش های دریافتی سربازان را اخذ کرده و به آنها رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مدت آموزش سربازی در مراکز آموزش با توجه به شرایط کرونا نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و با توجه به شرایط کرونا در شهرهایی که مراکز آموزش در آن قرار دارند تصمیم گیری خواهد شد. آنچه که مهم است این است که هیچ مرکز آموزشی به شکل سرخود کار نخواهد کرد؛ اما برخی از مراکز آموزشی دوره‌های تخصصی نیز دارند. از این رو ممکن است چند روزی آموزش‌های آنها طولانی تر شود اما در سالی که گذشت هیچ مرکزی دوره آموزشی‌اش بیشتر از ۴۵ روز نبود.

رحیمی پور افزود:برای مدت دوره آموزشی در سال ۱۴۰۰ نیز در حال بررسی موضوع هستیم و نتایج آن اعلام می‌شود.هیچ بخششی برای سربازان غایب در دستور کار نیست و توصیه ما به این افراد این است که منتظر بخشودگی نباشند و وارد غیبت نشوند. آخرین بخشودگی سنی که اعلام شد برای متولدین سال ۵۴ و قبل از آن بود و برای متولدین پس از این سال نیز هیچ برنامه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته عمده غایبان ما مربوط به این سال‌ها نیستند و اتفاقا اکثر آنان در همین چند سال اخیر و پس از اجرای طرح جریمه ریالی مشمولان غایب وارد غیبت شدند. متاسفانه این قانون سبب شد تا تعداد غایبان سربازی به دو برابر افزایش پیدا کند و ما در حال حاضر حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار مشمول غایب داریم.

وی درباره اینکه آیا قانون جریمه ریالی نیز امکان اجرا شدن دارد یا خیر؟ نیز گفت: متاسفانه این قانون یا مواردی نظیر خرید خدمت دیگر احیا نخواهد شد. در زمان تصویب این قانون گفتند که منجر به کاهش تعداد مشمولان غایب می‌شود اما در عمل دیدیم که تعداد غایبان طی سه سال دو برابر شد. از این رو هیچ برنامه ای در این خصوص نیز نداریم و معنی هم ندارد که یک عده با پرداخت پول به سربازی نروند و عده دیگر به سربازی بروند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد که مشمولان غایب هر چه سریعتر وضعیت خدمتی و سربازی خود را مشخص کنند و منتظر پیشنهادها یا وعده‌هایی که در قالب شایعه مطرح می‌شود نباشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -