شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » معضل سد معبر همچنان گریبان‌گیر ارومیه است

گلایه شهروندان از سدمعبرهای داخل شهر تمامی ندارد چرا که از یک سو تجاوز مغازه‌داران و فروشندگان به پیاده‌روها و معابر شهری تبدیل به یک معضل شده است و از سوی دیگر باوجود شعارها و نظراتی که از سوی مسئولان مدیریت شهری در گذشته و امروز مطرح شده، معضل سد معبر همچنان گریبان ارومیه را می‌فشارد.

سد معبر تنها مختص به دست فروشانی نیست که به واسطه ‌نبود فضای مناسب اشتغال برای امرار معاش به دست فروشی روی آورده‌اند بلکه شهروندانی که خودروهایشان را به هر شکلی در معابر پیاده و نقاط ممنوعه ‌معابر متوقف کرده و بی‌اعتنا به پیامدهای این اقدام‌شان، تنها به کار خود می‌اندیشند هم در سد معبر سهیم‌ هستند بنابراین رعایت حقوق شهروندی باید در اولویت همه شهروندان قرار بگیرد.

در حال حاضر تردد در پیاده‌روهای شهر به دلیل استفاده فروشندگان و کسبه‌ها از این معابر و همچنین تردد خودروها در ساعات پایانی روز به دلیل پارک وانت‌بارها کنار خیابان سخت شده و این نارضایتی‌های شهروندان، از پایمال شدن حقشان است که برای قدم زدن در شهر نمی‌توانند از پیاده‌روها عبور کنند و مجبور می‌شوند از خیابان رد شوند که خطرات جانی را در بردارد.

 اعتراض مردم به‌نادیده گرفتن حقوق شهروندی

زیبا از شهروندان ارومیه‌ای ضمن گلایه از عدم رسیدگی مسئولان به سدمعبرهای ایجاد شده توسط دست‌فروشان و مغازه‌داران بیان کرد: ۱۹ سال است ساکن خیابان ابوذر هستم و متاسفانه پیاده‌روها توسط مکانیک‌ها مسدود شده و متاسفانه چندین بار موضوع را به شورای شهر و شهرداری گزارش داده‌ایم که هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شهروند دیگری نیز در این باره گفت: ساعات پایانی روز در ارومیه و در محلات مختلف ساعات اوج ترافیک به دلیل وجود پارک وانت‌بارها کنار خیابان‌ها است بنابراین، بی‌توجهی به این معضل هر چه ادامه پیدا کند، نابسامانی‌ها بیشتر شده و صدای اعتراض مردم از زیر پا گذاشتن حقشان روز به روز بلند‌تر می‌شود.

وی افزود: حل این معضل در ارومیه نیاز به رسیدگی و توجه مسئولان دارد و فقط با دادن وعده‌های پوچ نمی‌توان کاری را از پیش برد و در راستای برطرف کردن آن قدمی برداشت و همچنین با فرهنگ‌سازی مناسب می‌تواند شهروندان ‌را از این موضوع آگاه ساخت.

حل معضل سد معبر بدون همکاری دستگاه قضایی امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص سد معبر و اعتراض مردم نسبت به این معضل اظهار داشت: سد معبر به یکی از مشکلات اساسی شهر ارومیه تبدیل شده و هم اکنون با توجه به شرایط موجود، بدون همکاری دستگاه قضایی و همراهی پلیس مدیریت سدمعبر عملاً امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور عنوان کرد: ساماندهی دستفروشان از سال‌های پیش در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد اما همکاری لازم از سوی خود دست‌فروشان انجام نمی‌پذیرد و این موجب شکست برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -