شما اینجا هستید
اخبار استان » نان‌روغنی‌ها در آذربایجان‌غربی، بربری‌پز می‌شوند

غلامرضا بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه روغن یک مایع جذاب است و حفظ و رعایت بهداشت در محیط روغنی بسیار سخت به نظر می رسد، در اغلب نان روغنی ها مسائل بهداشتی رعایت نمی شود و سلامت جامعه را با خطرات جدی روبرو می کند که به همین خاطر، پخت نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سهمیه آرد یارانه‌ای برای نان روغنی تخصیص نخواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خروج هرگونه مرغ زنده یا گوشت مرغ کشتار شده به خارج از استان ممنوع است، اظهار کرد: در صورت مشاهده خروج مرغ زنده یا گوشت مرغ از این استان با افراد متخلف مطابق قانون رفتار شده و اقلام کشف شده جهت مصرف مردم با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: حمل مرغ زنده از مرغداری‌ها به کشتارگاه‌ها منوط به ثبت آمار در سامانه جهاد کشاورزی و اخذ مجوز حمل از سازمان دامپزشکی استان بوده و در صورت نداشتن مجوز حمل تخلف محسوب شده و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده خواهد شد.

بابایی گفت: فروش مرغ زنده برای مرغداران و گوشت مرغ کشتار شده برای کشتارگاه ها و همچنین قیمت مصرف کننده در سطح عرضه نباید بیشتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار باشد و در غیر این صورت گرانفروشی محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم در خرید کالاهای اساسی شتاب زده عمل نکنند و در حد نیاز مصرف خود خرید کنند تا شاهد تلاطم در بازار نباشیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -