شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » گلمرز تالاب رویایی ارومیه

بهشت های کوچک و زیادی همین نزدیکی ها وجود دارد که کمتر کسی با آنها آشناست, یکی از آنها تالابی کوچک و آرام در نزدیکی ارومیه است که بنام تالاب گلمرز شناخته می شود. در نزدیکی روستای گلمرز دریاچه‌ های بسیار زیبایی وجود دارد که عمق بزرگترین دریاجه آن حدود ۱۴ متر و مساحت آن بالغ بر دو هکتار است. این تالاب، به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران شناخته شده است.

گلمرز تالاب رویایی ارومیه

روستای گلمرز یکی از روستا های نام آشنای توابع شهر ارومیه است، که در دهستان قلعه قرار گرفته است. این روستا داری تالاب بسیار زیبا و دیدنی است که به تالاب گلمرز یا آبگیر گلمرز معروف است.

برکه روستای گلمرز یکی از جلوه های زیبای طبیعت ارومیه به شمار می رود، که دیدن مناظر آن به ویژه در بهار و تابستان خالی از لطف نیست. این برکه چهارده متر عمق دارد و ماهی هایی مثل کپور و قزل آلا در آن زندگی می کنند.

این تالاب، به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران شناخته شده است که البته بدلیل ناشناخته ماندن، گردشگران کمتری را بخود جذب کرده است.

موقعیت مکانی

آذربایجان غربی، ارومیه، جاده بزرگ خاتم الانبیاء، پنج کیلومتری روستای کهنه گلمرز

گلمرز تالاب رویایی ارومیه

مسیر دسترسی

از دو مسیر میتوان به این تالاب رسید؛ یکی از خاتم الانبیا مسیر ترمینال به ابوذر بعد از حاجی پیرلو جاده قدیم که مستقیم به این تالاب می رسد (از طرف ترمینال بزرگراه خاتم‌الانبیا ،نرسیده به پل ابوذر، )؛ یکی هم اول کلانتری جاده دریا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -