شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » بوی نامطبوع کانال‌های روباز سهم شهروندان برخی مناطق ارومیه / سلامت مردم در خطر است

وجود کانال‌های روباز در برخی مناطق ارومیه و بوی بد فاضلاب و زباله‌های موجود در آن باعث اذیت و آزار شهروندان این مناطق شده است. با گشت و گذار در این مناطق به وضوح بوی بد و متعفن تا کیلومترها آن طرف‌تر به مشام رسیده و موجب ایجاد وضعیت نامناسب در این مناطق شده و وعده‌های داده شده طی سال‌های اخیر برای مسقف کردن کانال‌های روباز این مناطق تاکنون محقق نشده است.

محمد تقوی، یکی از ساکنان منطقه ساوالان با اشاره به  بوی بد کانال رو بازی که در این منطقه است گفت: در تمام فصول سال این بو موجب آزار ساکنان محله شده است و تجمع فاضلاب در آن  موجب به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

تقوی افزود: متاسفانه این منطقه از شهر به دست فراموشی سپرده شده است، حتی در جلسات بهداشت و سلامتی که برگزار می‌شود تاکنون شنیده نشده است که دلسوزی از  فرماندار، شورای شهر، دادستان، شبکه بهداشت و … حرفی درباره  این معضل چند ساله در این منطقه زده باشند.

مهین کشاورز دیگر ساکن منطقه شهرک ایثار ارومیه نیز با گلایه از وعده‌های شهرداران در خصوص مسقف کردن  کانال رو باز این منطقه گفت: فقط در زمان شهردار سابق قسمتی از کانال مسقف شد اما با رفتن وی کار خوابید و دیگر شهردار و شورا سراغی از این کانال نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته حداقل لایه روبی کانال هرچند وقت یک بار انجام می‌شد افزود: متاسفانه در چندین ماه گذشته این امر محقق نشده است و تنها در ماه گذشته به لطف باران بهاره این کانال شستشو شد و جور کم کاری متولیان شهری از شهراری و شورای شهر را بارش‌های باران برعهده گرفتند.

حسن زاده شهروند دیگری در این رابطه گفت: سال گذشته یکی از نمایندگان ارومیه در پارک نزدیک این محل میز خدمت برگزار کرد و اهالی این منطقه نامه نوشته و درخواست کردند کانال این منطقه مسقف شود.

وی افزود: این نماینده وعده داد در اسرع وقت با شهرداری منطقه جهت مسقف کردن کانال هماهنگ شود.

این شهروند ادامه داد: ولی با گذشت یک سال تنها یک تابلوی هشدار  در محل کانال نصب شده و جهت مسقف شدن این کانال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایلنا، حاکی از آن است بیشتر ساکنان این مناطق از بوی بد این کانال‌ها و تجمع حشرات موذی در رنج بوده و همچنین با وجود آگاهی کامل و اشرافیت  متولیان شهری  از خطرات و مضرات غیر بهداشتی بودن کانال های روباز، وضعیت نامطلوب این مناطق را پیگیری نکرده و فقط به دادن وعده اکتفا کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -