شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » توزیع مرغ در ارومیه کاهش یافته است

سال هاست در برخی ماه های سال شاهد به وجود آمدن معضل کمبود مرغ در سطح بازار هستیم وتاکنون اقدام و برنامه ای برای حل این مشکل توسط جهاد کشاورزی صورت نگرفته است.
توزیع محدود مرغ گرم کیسه ای در سطح بازار و فروش بالاتر از نرخ مصوب دولتی، موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم شده است. هرچند جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام می کند مرغ به اندازه کافی در بازار توزیع می شود اما تشکیل صف های طولانی خرید مرغ در ساعات اولیه صبح در خیابان ولیعصر ارومیه و مقابل فروشگاه های زنجیره ای توزیع کننده مرغ گواهی روشن براین ادعا است که توزیع و عرضه مرغ در سطح شهر بسیار محدود است و مردم همچنان در صف های خرید مرغ سرگردان هستند.

دو روز از صبح در صف مرغ هستیم

خانمی که همراه همسرش در صف خرید مرغ در مقابل یکی از فروشگاه های زنجیره ای ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: دو روز بود که از ساعت ۷صبح برای خرید مرغ در خیابان ولیعصر نوبت می گرفتم اما هربار به ۲۰نفر مرغ می رسید و تمام می شد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان که مردم به مرغ و پروتئین نیاز دارند و دولت باید بیش از نیاز آنها را تامین کند متاسفانه در این ماه مرغ در بازار پیدا نمی شود.

آقایی نیز بدنبال مرغ گرم چند فروشگاهی را گشته و مرغ گرم پیدا نکرده در گفت وگو با ایسنا افزود: جمعه اینده مراسم چهلم مادرم است برای مراسم مادرم چندروز است دنبال مرغ هستیم اما پیدا نکرده ایم.

وی تصریح کرد: می گویند مرغ استان به دیگر استان ها ارسال می شود آیا این کار صحیح است که در استان مرغ پیدا نشود و مرغ تولیدی استان به دیگر استان ها ارسال شود؟

توزیع مرغ در ارومیه کاهش یافته است

یکی از فروشندگان مرغ گرم و مواد پروتئینی در خیابان ولیعصر ارومیه در گفت وگو با ایسنا افزود: از چند روز مانده به سال جدید توزیع مرغ توسط تولید کنندگان کاهش یافته است.قبلا بین یک ونیم تا ۲تن مرغ روزانه توزیع می شد اما امروز روزانه کمتر از ۱۰۰کیلوگرم توزیع می شود.

این فروشنده اظهار کرد: تولید کنندگان علت کاهش توزیع مرغ در بازار را جوجه ریزی اعلام می کنند.

یکی دیگر از فروشندگان مرغ ارومیه به ایسنا گفت: یک هفته ای می شود که روزانه توزیع مرغ از ۲تن در روز به ۱۵۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

وی یاد آور شد: مرغ دار جوجه ریزی و افزایش هزینه های تولید را دلیل بر کاهش توزیع مرغ در بازار اعلام می کند.

بزودی مشکل کمبود مرغ در ارومیه حل می شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان در گفت وگو با ایسنا افزود: با رایزنی که انجام شده برای تنظیم مرغ گرم ۵۰هزار تن مرغ گرم از کشور همسایه در روزهای آتی وارد استان می شود که با توزیع مرغ وارداتی از کشور همسایه و همچنین توزیع مرغ منجمد ذخیره شده ، بازار مرغ در استان به وضعیت عادی برمی گردد.

شهبازی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی علاوه بر داخل استان، تامین کننده گوشت مرغ گرم آذربایجان شرقی و زنجان نیز است، خاطر نشان کرد: برای رفع نیاز داخل استان هرگونه خروج گوشت مرغ گرم و مرغ زنده بدون مجوز از استان ممنوع است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان ارسال جوجه به خارج از استان انجام نمی شود و فقط مرغ گرم بعداز کشتار در کشتارگاه های استان به سایر استان ها ارسال می شود که فعلا برای تنظیم بازار استان ، ارسال به خارج از استان ممنوع است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: قیمت مصوب دولتی هرکیلوگرم مرغ گرم در بازار ۶۵هزار تومان است.

به گزارش ایسنا؛ آذربایجان غربی قطب تولید مرغ در کشور محسوب می شود و علاوه برنیاز داخل استان به نیاز چند استان همجوار را نیز تامین می کند.

سوال اینجاست که حدود یک ماه پیش که ادعا می شد مرغ مازاد نیاز در بازار است و مرغ در دست تولید کنندگان مانده و  همین امر، دلیلی شد بر کاهش  قیمت مرغ؛ چرا سازمان جهاد کشاورزی استان مرغ مازاد تولیدی را برای تنظیم بازار در فصول جوجه ریزی و کمبود مرغ در سطح استان ذخیره نکرد؛ یا اگر ذخیره سازی بصورت مرغ منجمد صورت گرفته که ادعا می شود به اندازه نیاز مرغ منجمد ذخیره سازی شده ، چرا تاکنون مرغ منجمد ذخیره سازی شده در بازار توزیع نشده تا مردم به این صورت در روزهای عید و ماه مبارک رمضان در صف های خرید مرغ سرگردان نباشند و به سهولت نتوانند مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند؟!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -