شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » حال و هوای بازار شب عید در ارومیه خوب نیست/ مردم از گرانی و کاسبان از کسادی بازار خرید و فروش شکایت دارند

با وجود وفور کالاهای اساسی در   مغازه ها ،اما بازار شب عید در ارومیه امسال چندان پر رونق نیست و مردم از افزایش قیمت ها و پایین بودن قدرت خرید گلایه دارند.

با وجود واریز عیدی کارمندان،کارگران و بازنشستگان در روزهای پایانی سال انتظار می رفت در بازار خرید و فروش شب عید رونق ایجاد شود اما همانند سال‌های گذشته که بازار درگیر کرونا بود امسال نیز رونقی در بازار مشاهده نمی شود

بررسی های میدانی خبرنگار ایلنا،در بازار و فروشگاه های مختلف سطح شهر ارومیه نشان می دهد قیمت بسیاری از کالاهای اساسی شب عید از  آجیل،شیرینی و میوه گرفته تا برنج و گوشت قرمز و مرغ و ماهی بسیار بالاست و تقاضای خرید این رقم کالاها از سوی اقشار مختلف مردم کاهش پیدا کرده است.

علیرضا حسنی،پرستار یکی از بیمارستان های ارومیه در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: حقوق و عیدی کفاف هزینه های شب عید را نمی دهد .

وی افزود: قیمت میوه ها و آجیل و شیرینی درجه یک به قدری گران است که کمتر کسی توان خرید آنها را دارد.

حسنی ادامه داد: پس از ۳ سال محدودیت های کرونایی،  نوروز امسال نیز محدودیت های گرانی موجب برچیده شدن دور همی های خانوادگی در ایام نوروز می شود.

امیرمحمدی یکی از کسبه بازار که به گفته خود بیش از ده سال است در این شغل فعالیت می‌کند در خصوص وضعیت رونق بازار عنوان کرد: باتوجه به اینکه در چند سال گذشته با شرایط سخت کرونا همراه بودیم  امسال  دلمان را به بازار شب عید خوش  کرده بودیم  که متاسفانه تاکنون انتظاراتمان برآورده نشده است.

وی افزود: بازار شباهتی به شب عیدهای سال گذشته ندارد، کم رونقی بازار مربوط به  وضعیت معیشتی و بالا بودن قیمت ها است و افزایش قیمت ها به گونه ای است که حتی فروش اجناس برای خودمان نیز صرفه اقتصادی ندارد و جنسی که می فروشیم را باید با قیمتی خیلی بالاتر بخریم.

حسن اصغری یکی از فروشندگان مواد غذایی در خیابان امام ارومیه گفت: امسال بازار شب عید با ماه رمضان  مصادف شده با که به طور طبیعی باید سبب رونق دوچندان بازار شود؛ اما وضعیت بازار به گونه ای است که شباهتی به رونق یکی از این مناسبت ها در سال های گذشته هم ندارد؛ زیرا وضعیت سخت معیشتی، سبد خرید مردم را کوچک تر کرده است.

وی ادامه داد: کسادی بازار  فقط گریبان فرشندگان را نمی گیرد، بلکه بسیاری دیگر از مشاغل را نیز درگیر می کند؛ زیرا وقتی فروش ما کاهش پیدا می‌کند تولید کننده و کشاورز نیزبا کسادی مواجه می شوند.

مهدی ابراهیمی، یکی دیگر از فرشندگان این پاساژ ادامه داد: بیشتر ترددها و شلوغی ها کاذب است؛ زیرا بودن در این شلوغی ها برای مردم لذت بخش است اما با این حال بازار تکان خورده و جای امیدواری است وامیدواریم این رونق نسبی ایجاد شده ادامه دار باشد تا بتوانیم چک هایی که در این یک سال برگشت خورده است را جبران کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -