شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » ماجرای ممانعت از ساخت مسکن در اراضی تعاون مسکن شاهد چیست؟ / شرکت تعاونی و راه و شهرسازی پاسخ می‌دهند

ناصر صمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه و اداره کل مسکن و شهرسازی سابق آذربایجان‌غربی که اکنون به اداره کل راه و شهرسازی تغییر نام یافته، در سال ۷۱ توافقنامه‌ای داشته‌اند که براساس بند شش آن، تصمیمات اتخاذی از سوی طرفین، با تایید شورای هماهنگی امور مسکن استان قابلیت اجرا دارد که متاسفانه تاکنون این اداره‌کل بر خلاف این بند اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر خلاف قواعد و اصول جاری و بدون مصوبه شورای مسکن استان اقدام به اخذ سند ۱۵۹ هکتار از اراضی خریداری شده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه کرده است، افزود: این اداره کل همچنین اقدام به اخذ رای ۹۰ هکتار از اراضی این شرکت به استناد ماده ۱۴۷ قانون ثبتی کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه با تاکید بر اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نسبت به اراضی این شرکت ادعای واهی مالکیت دارد، خاطرنشان کرد: این اداره کل به شهرداری ارومیه دستور داده برای ساخت و ساز در این اراضی به متقاضیان احداث مسکن در شهرک شاهد مجوزی صادر نکند چنان که سه سال است متقاضیان ساخت مسکن را بلاتکلیف نگه داشته و موجبات نارضایتی مردم را فراهم ساخته است.

صمدی این اقدام اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی را خلاف بند شش توافقنامه طرفین و مانع تولید مسکن دانست و افزود: اساسا اسناد انتقال یافته امانتی محسوب شده و باید به مالک اولیه که شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد است مسترد شود.

وی با اشاره به توقف صدور مجوز برای ساخت و ساز در اراضی این شرکت، گفت: بیش از سه سال است که مالکین متقاضی از حق قانونی خود محروم شده‌اند و همین مساله منجر به ساخت و ساز مساکن غیرمجاز در این اراضی شده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه با اشاره به پیگیری حق و حقوق مالکین این اراضی، تاکید کرد: در این خصوص مکاتباتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری، سازمان بازرسی استان و… انجام شده و خواستار استرداد اسناد اراضی این شرکت و صدور مجدد مجوز ساخت و ساز شده‌ایم اما تاکنون جواب مشخصی نگرفته‌ایم.

دی یادآور شد: ساخت و ساز در این اراضی حق قانونی مالکان آن است و ضروری است نهادهای نظارتی و مسئول نسبت به حل و فصل این موضوع و کمک به استیفای حق و حقوق مالکان که بدنبال بهره‌مندی از امتیازات قانونی هستند وارد عمل شوند.

واکنش راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی: پیگیریم

محسن حمزه‌لو با حضور در بین مردم و ساکنان اراضی شهرک شاهد ارومیه اظهار داشت: مشکل شرکت تعاونی والدین شاهد مربوط به ۳۰ سال قبل بوده که متاسفانه هیئت مدیره تعهدات لازم بر واگذاری اراضی سهم دولتی را انجام نداده و در مرحله نخست باید مباحث حقوقی و قانونی شرکت تعاونی و نحوه فعالیت آن را حل و فصل نماید زیرا در این صورت می‌توان در راستای حل مشکلات بعدی گام برداشت.
وی ادامه داد: حل مشکلات مردم منطقه در مرحله اول در اولویت بوده و بر اساس دستور مقام عالی استان و ریاست کل دادگستری و نیز تاکیدات دادستان مرکز استان مبنی بر حل مشکلات مردم منطقه ؛پیگیری های مستمر برای تعیین کاربری‌های خدماتی اراضی، بدون هیچگونه اختلاف نظری به جد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کثرت جمعیت منطقه ضرورت تعیین کاربری های آموزشی ؛فضای سبز ؛بهداشتی درمانی و خدماتی جهت رفاه حال ساکنین لازم و ضروری بوده و پیگیری های لازم جهت ارایه این خدمات از طریق دستگاه های مربوطه با مساعدت معاونت امور عمرانی استانداری در دستور کار دارد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری سایر دستگاه‌های متولی در پیشبرد طرح جامع شهری گفت: امیدواریم با مساعدت دستگاه های خدمت رسان و مدیریت شهری مشکلات حاشیه نشینی در اطراف ارومیه حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تعیین تکلیف اعضای اصلی هیئت مدیره شرکت تعاونی و حل مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت؛ روند اجرایی تعیین تکلیف این اراضی و پیگیری امورات اداری مربوطه تسریع میشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -