شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » پنجمین پایانه مرزی آذربایجان غربی بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در گفتگوی خبری با اشاره به پیشبرد رویکرد دولت در استان برای توسعه ارتباط با کشورهای همسایه، افزود: در راستای توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، نشست‌ها و تفاهماتی با اقلیم کردستان عراق در حوزه اقتصادی و تجاری و ۲۴ ساعته کردن مرزهای مشترک داشتیم که خروجی آن افزایش صادرات آذربایجان غربی به اقلیم بود.

وی همچنین با اشاره به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و رفع موانع توسعه صادرات به اقلیم کردستان عراق، خاطرنشان کرد: در کنار رشد صادرات آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق، شاهد اتفاقات خوب در حوزه فرهنگی و تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در دو سال گذشته بودیم.

زمینه تجارت خرد مرزی در آذربایجان غربی فراهم می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی به بازگشایی بازارچه‌های مرزی مشترک با اقلیم کردستان عراق نیز اشاره کرده و افزود: با بازگشایی دو بازارچه مرزی مشترک در میرآباد و اشنویه، زمینه تجارت خُرد مرزی و در نهایت ایجاد اشتغال و تأمین معیشت برای مرزنشینان استان فراهم می‌شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به برگزاری نشست مشترک با مقامات و فعالین اقتصادی ۴ استان مرزی ترکیه در استان وان پس از ۸ سال، اضافه کرد: در این نشست، بازگشایی مرز جدید در سلماس و بازارچه چالدران، از توافقات بین طرفین بود که مراحل نهایی خود را طی کرده و با موافقت دولت، به زودی شاهد بازگشایی پنجمین پایانه مرزی آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی در ادامه به مطالبه بازگشایی مرز تجاری رازی خوی اشاره کرده و افزود: با تأمین زیرساخت‌ها و الزامات و تعریض جاده‌های منتهی به این مرز، تا پایان سال مرز تجاری رازی بازگشایی شده و مردم منطقه و استان از مواهب ترانزیت کالا و صادرات مستقیم از این کریدور اصلی منطقه به بندر مرسین ترکیه بهره مند خواهند شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تومان تهاتر نفت به آذربایجان غربی در سال گذشته و تخصیص بخشی از آن در سال جاری، تصریح کرد: از این تهاتر برای پیشبرد پروژه‌های کلان استان در حوزه‌های مختلف عمرانی، حمل و نقل و درمانی استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه راه‌های منتهی به مرزهای آذربایجان غربی، افزود: با مبالغ تخصیصی از این تهاتر، به دنبال آماده سازی زیرساخت‌ها جهت اتصال خوی به مرز رازی تا مرسین ترکیه و مرز تمرچین به اقلیم کردستان عراق تا سوریه و در نهایت ایجاد و تکمیل ایستگاه‌های باری حوزه راه آهن استان هستیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -