شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » وام ازدواج ۲ ماهه پرداخت می‌شود؟

به گفته رئیس کل بانک مرکزی قرار است با افزایش ظرفیت وام‌ها، وام ازدواج یک الی دو ماهه پرداخت شود.

بر اساس شرایط درج شده در سایت پرداخت تسهیلات ازدواج، بانک‌ها موظف‌اند وام ازدواج را با در نظر گرفتن یک ضامن معتبر و یارانه زوجین پرداخت کنند.

اغلب بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج از زوج‌ها  سه ضامن معتبر می‌خواهند و یارانه را به عنوان ضمانت قبول نمی‌کنند. با وجود این موضوع رئیس بانک مرکزی وعده پرداخت وام  حداکثر دو ماهه و بدون ضامن را داده است.

بسیاری از بانک‌ها با موضوع پرداخت وام با اعتبارسنجی مشکل دارند و حاضر نیستند وام را بدون ضامن معتبر پرداخت کنند.

متصدی یکی از بانک به تجارت‌نیوز می‌گوید: درست است در اعتبارسنجی وضعیت مالی فرد بررسی می‌شود اما اگر مشکلی پیش آید، بانک‌ها هیچ ضمانتی برای بازگشت پول خود ندارند.

او ادامه می‌دهد: وام ازدواج سود چهار درصدی برای بانک‌ها دارد. بازگشت آن نیز ۱۰ سال زمان می‌برد. در نتیجه بانک‌ها با بهانه‌های مختلف وام ازدواج را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

تاخیر در پرداخت وام ازدواج

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پرداخت وام ازدواج را می‌توان نرخ سود و مدت زمان بازگشت وام دانست، چراکه به نفع بانک‌ها نیست و بانک یک بنگاه اقتصادی است که باید درآمد داشته باشد.

طی ماه‌های گذشته بانک‌ها بودجه پرداخت هیچ نوع وامی را نداشتند؛ علت این کسری بودجه نیز استقراض مجموعه‌های دولتی از بانک‌ها بود.

اغلب بانک‌ها به بهانه همین کسری بودجه و نبود ضامن معتبر، پرداخت وام ازدواج را چندین ماه به تاخیر انداختند.

اکنون با صحبت‌های صالح‌آبادی انتظار می‌رود که تاخیر و عدم پرداخت وام‌ ازدواج بیش از گذشته شود.

در سال‌های اخیر بانک‌ها مصوبه‌های بانک مرکزی را در خصوص قبول تضامین را اجرایی نکردند. با وجود این موضوعات نمی‌توان انتظار داشت که وعده رئیس کل بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج حداکثر در بازه زمانی دوماهه عملی شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -