شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اختصاص سالن ورزشی فردوسی ارومیه به هیات بسکتبال آذربایجان غربی

اسماعیل نوری در نشست خبری با خبرنگاران مهم‌ترین اتفاقات مثبت در بستکبال استان را اختصاص سالن ورزشی فردوسی ارومیه به هیئت  بسکتبال با ماده ۲۷، ثبت آکادمی بسکتبال باشگاه ۲۰ ثانیه در فدراسیون و حضور اسپانسر خصوصی در این رشته ورزشی عنوان کرد و گفت: امکانات ایجاد شده موجب رشد و پیشرفت این رشته ورزشی دانشگاهی در این استان خواهد شد.

نوری به رایزنی با نهادهای دولتی و خصوصی برای حضور حمایتی از بسکتبال و همکاری با این هیات برای توسعه و پیشرفت آن اشاره کرد و گفت: در طی روزهای اخیر جلسه ای با باشگاه قدیمی آشور که متعلق به آشوریان ارومیه است برای تعامل و همکاری دو طرفه در  راستای بهره مندی از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری آنها برگزار کردیم که در اولین گام دو بازیکن با کیفیت به باشگاه دسته یکی خانه بسکتبال دعوت شدند.

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی درخصوص تیم لیگ یکی خانه بسکتبال ارومیه گفت: این تیم کاملا بومی است که از بازیکنان شهرهای مختلف استان بهره می‌برد برای دیدارهای دور برگشت مرحله نخست که به میزبانی تهران برگزار خواهدشد آماده می‌شود.

وی افزود: تلاش کردیم با برطرف کردن نقاط ضعف تیم در دیدارهای رفت نتایج بهتری در دور برگشت کسب و برای مرحله اصلی آماده شویم ضمن اینکه بعد از برگزاری یک دیدار دوستانه با منتخب مهاباد، بوکان و میاندوآب، دیدار دوم نیز برگزار و تیم به تهران اعزام شود.

وی از راهیابی تیم بسکتبال نخبگان استان به جمع ۴ تیم کشور خبر داد و گفت: با تأیید کارشناسان بسکتبال  سرمربی این تیم برترین مربی انتخاب و تیم بسکتبال نیز به عنوان پدیده ای کشور معرفی شد.

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه، استان در ورزش بسکتبال از ظرفیت بسیار بالایی برخورد است،گفت: شهرهای جنوب استان به ویژه شهرستان مهاباد نسبت به شهرهای شمال استان در بسکتبال پیشروتر بوده و تلاش هیات، همگانی کردن این رشته و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های تمامی شهرهای استان است به طوری که هم اکنون نماینده استان در لیگ یک از بازیکنان جنوب و شمال استان بهره می برد.

نوری اهداف بلند مدت هیات را نگاه علمی به بسکتبال, بدن سازی حرفه ای برای بازیکنان, برگزاری کارگاه ها و دوره های ارتقاء درجه داوری و انتخاب بازیکنان بر اساس شاخص های علمی عنوان کرد.

نوری در خاتمه،با بیان اینکه تمام هزینه های هیات بسکتبال را شخصی تامین کرده است گفت: در این راستا نمی توان منکر حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بود بی شک حمایت مسئولین موجب ارتقا و رشد و موفقیت بسکتبال برای جوانان این استان و شهرستان و آیندگان خواهد بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -