شما اینجا هستید
اجتماعی » بند ارومیه، تفرجگاهی از جنس بهشت

تعداد تفرجگاه هایی از جنس بهشت در آذربایجان غربی چنان زیاد است که می توان در هر کدام از شهرهای این استان در یکی از آنها اتراق کرد و دمی را در دل طبیعت آسوده از دود و دم شهرها گذراند. بخش عمده ای از جاذبه ها و اماکن گردشگری درج شده در نقشه های راهنمای مسافرین نوروزی آذربایجان غربی را تفرجگاه ها و جاذبه های طبیعی به خودشان اختصاص داده اند. تفرجگاه هایی چون بند، مارمیشو و دره شهدا در ارومیه، دریاچه پشت سد مهاباد، دشت ماراکان خوی و نظائر ان از جمله مهم ترین تفرجگاه هایی هستند که همواره در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی پذیرای مسافرین می باشند. روستای بند از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه به دلیل دارا بودن جاذبه های زیاد، از مناطق توریستی و گردشگری مهم کشور می باشد. این منطقه زیبای کوهستانی همراه با باغات و سد رودخانه است.

روستای سرسبز و خوش آب و هوای بند در فاصله تقریبی سه کیلومتری و در جنوب غربی شهر ارومیه  و در کوهپایه قرار دارد. این منطقه زیبای کوهستانی در کنار باغات و سد رودخانه است. رودخانه بند، رودخانه پر آبی است که از آن برای آب آشامیدنی ارومیه و آبیاری باغات استفاده میشود. امروزه روستای بند تقریبا شکل روستایی خود را از دست داده و آن را به عنوان یک منطقه تفریحی محبوب به حساب می آورند. این روستا قدمت سه هزار ساله دارد و یکی از روستاهای قدیمی منطقه به حساب می آید. مردم این روستا اکنون به علت ارائه خدمات گردشگری تغییر شغل داده و به رستورانداری و سایر مشاغل پرداخته اند که غذاهای این منطقه بسیار محبوب اهل ارومیه است.

دوستداران طبیعت و نیز انواع غذاهای محلی و یا حتی غذاهای روز می توانند در فضاهای شیک و مجلل و نیز سنتی این منطقه بشینند، هم از صدای زیبای آب و هم از تماشای طبیعت آن لذت ببرند. تفرجگاه بند برای مسافرت نوروزی بسیار محبوب و مناسب است. کسانیکه به قصد طبیعت گردی عازم ارومیه هستند حتما از این منطقه لذت خواهند برد. شلوغ ترین ساعات و روزهای این منطقه عصر پنجشنبه و جمعه میباشد که ترافیک سنگینی ایجاد میکند.

چنانچه قصد سفر به ارومیه را دارید حتما سری به بند بزنید و از بستنی های معروف به بستنی ترک و نیز ترشک های این منطقه لذت ببرید. در رستورانهای منطقه غذاهایی از قیبل آش دوغ محلی فروخته میشود که میتوانید سر راه به بند، نوش جان کنید. اگر در فصل تابستان عازم این منطقه شوید، حتما از خوردن توت در داخل باغها که در همان محل به فروش میرسد لذت دو چندان میبرید..

اقتصاد روستا:

درآمد اکثر مردم روستای بند، از فعالیت‌های زراعی و دامداری تأمین می‌شود گندم و جو بیشترین سهم تولیدات زراعی این روستا را تشکیل می دهد. دامپروری نیز رونق قابل توجهی دارد و لذا گوشت، فرآورده های لبنی و پشم از محصولات دامی این روستاست. باغات سیب و انگور در دامنه ارتفاعات و حواشی رودخانه گسترش یافته اند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -