شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » علت وجود دارو‌های کرونا در بازار غیر رسمی

دکتر غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم و به طور قطع اعلام میداریم که کلیه دارو‌های مصرفی برای تمامی بیماران به خصوص  بیماران کرونایی که توسط شرکت‌های پخش دارویی تا مراکز درمانی و درمانگاهی توزیع می‌شوند  کنترل‌های لازم و کافی تا رسیدن دارو به دست مصرف کننده اصلی که از منظر ما خود بیمار یا مراکز بستری  هستند از سبد توزیع خارج نشده و کاملا قابل ردیابی و پیگیری است.

دکتر غفارزاده در ادامه افزود: باید چند نکته مهم به استحضار مردم شریف استان رسانده شود و آن این است که دارو‌هایی که خارج از شبکه توزیع دارویی سازمان و معاونت غذا و دارو توسط دستفروش و یا هر شخص غیر مسئول عرضه می‌گردد از نظر ما تایید نشده چرا که دارو‌های کشف شده که عمدتا هم توسط حوزه معاونت غذا و دارو بوده همگی تقلبی، غیر مجاز و قاچاق و یا از سبد توزیع داروی این استان نبوده است.

بلکه از استان‌های دیگر وارد استان ما شده و در بازار غیر رسمی (سیاه) با قیمت‌های گزاف و مقاصد سودجویانه به فروش رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه این دارو‌ها باید در شرایط خاص دمایی نگهداری شوند و اینکه آیا داروی خریداری  شده شرایط نگهداری را رعایت کرده یا خیر؟

از مردم درخواست میکنیم که از خرید دارو از مبادی غیر رسمی و بروز مشکلات سلامتی و عوارض دارویی برای بیمار به جد خودداری نمایند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -