شما اینجا هستید
اجتماعی » پرداخت وام به تامین اجتماعی/ شرایط دریافت وام از تامین اجتماعی

بخش بزرگی از جامعه هر ماه، بخش بزرگی از درآمد خود را به حساب بیمه تامین اجتماعی واریز می‌کنند و بابت آن خدماتی مثل درمان و مستمری بازنشستگی را طلب می‌کند. درحالی که این بیمه خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه می‌دهد

چیزهایی مثل کمک هزینه ازدواج که البته با توجه به تورم در حال حاضر می‌توان برای آن از کلمه هدیه استفاده کرد. غرامت فوت، زایمان و ایام بیماری هم از جمله دیگر خدمات بیمه تامین اجتماعی است که اولی و سومی با توجه به شرایط فعلی اهمیت مضاعف پیدا کرده‌اند.

 

شرایط پرداخت کمک هزینه ازدواج

به نقل از روزنامه هفت صبح، کمک هزینه ازدواج شرایطی دارد، از جمله اینکه ازدواج باید برای بار اول و دائم باشد و ظرف پنج سال قبل از عقد، فرد ۷۲۰ روز سابقه بیمه پردازی داشته باشد. در این صورت تامین اجتماعی یک ماه حقوق را به عنوان پاداش برایش واریز می‌کند.

شرایط پرداخت غرامت ایام زایمان

مرخصی زایمان جزو تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی است. اگر بانویی برای استراحت زایمان می‌رود قبلاً تا شش ماه از این غرامت برخوردار می‌شد که از خرداد امسال به ۹ ماه افزایش پیدا کرده است. در صورت تمایل شخص بیمه پرداز می‌تواند کمک هزینه این ایام را نیز دریافت کند

برای این کار متقاضی می‌تواند در سامانه خدمات غیر حضوری مدارک لازم اعم از گواهی ولادت نوزاد، شناسنامه و تاییدیه پزشکی را بارگذاری کند تا نسبت به پرداخت کمک هزینه اقدام شود. مبلغی که تحت کمک هزینه زایمان پرداخت می‌شود، می‌گوید: مبلغ این غرات، دو سوم میانگین ۹۰ روز ایام اشتغال قبل از مرخصی زایمان است. چون غرامت و کمک هزینه در واقع جبران بخشی از مزد است و حقوق کامل پرداخت نمی‌شود.

شرایط پرداخت غرامت ایام بیماری

رقم غرامت دستمزد ایام بیماری برای افراد متاهل و متکفل، سه چهارم میانگین ۹۰ روز ایام اشتغال قبل از مرخصی است. برای افراد مجرد در بیماری عادی و سرپایی دو سوم و برای بستری یک دوم میانگین آن ۹۰ روز است .

در این روزها که کرونا جولان می‌دهد و یکه تازی می‌کند، اگر فرد شاغل بوده و رابطه مزد بگیری دارد و کارفرما در آن دوران برایش بیمه‌ای رد نکرده باشد، فرد می‌تواند با ارائه گواهی استراحت از غرامت دستمزد ایام بیماری برخوردار شود.

برای این مورد هم کافی است شخص مدارک را در سامانه بارگذاری کند تا اگر شرایط احراز شد غرامت پرداخته می‌شود. بنابراین نیازی به مراجعه حضوری و پیگیری نیست.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -