شما اینجا هستید
اجتماعی » یارانه رمضان ۱۴۰۱ احتمالا هفته آینده واریز می شود

در هفته آینده امسال واریز یک یارانه قطعی است و احتمال واریز یارانه ماه رمضان نیز وجود دارد.

یارانه‌ای که در ابتدای هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یارانه نقدی است. مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.

قاعدتا باید در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ فروردین ماه صد و سی‌ و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار حدود ۷۸ میلیون نفر واریز شود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه بیست و دومین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

احتمال واریز یارانه ماه رمضان

یارانه دیگری که احتمالا در هفته آینده واریز شود، یارانه مخصوص ماه رمضان است

پیگیری‌ها از سازمان‌های مرتبط با واریز یارانه‌ها نشان می‌دهد که دولت قصد دارد همانند سال قبل، در ماه رمضان امسال نیز یارانه مخصوص این ماه را پرداخت کند.

به نظر می‌رسد جزئیات پرداخت یارانه ماه رمضان، یعنی مبلغ یارانه، تعداد یارانه بگیران و شرایط مشمولان در مراحل پایانی است. در واقع دولت در پله آخر نهایی کردن واریز این یارانه قرار دارد و احتمالا جزئیات کامل آن به زودی منتشر می‌شود.

بیشترین احتمالات درباره مبلغ یارانه ماه رمضان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است.

در سال گذشته ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت کردند. یعنی خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان گرفتند.

اگر همان یارانه پارسال برای امسال نیز تکرار شود، مبلغ یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. اما اگر قرار باشد مبلغ یارانه ۱۵۰ هزار تومانی واریز شود، احتمالا تعداد یارانه بگیران کمتر از ۶۰ میلیون نفر تعیین شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -