شما اینجا هستید
اجتماعی » آنچه که اهالی بخش سیلوانا در بازدید میدانی استاندار از این منطقه، مطالبه کردند

معتمدیان که این بازدید ها را صرفا جهت شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها و نیز مشکلات و دغدغه های مردم استان ترتیب داده است در ورودی بخش سیلوانا با استقبال بی‌نظير و پرشور اهالی خونگرم روستاهای #شیبان و #شیخ‌شمزین مواجه شد و نیز از نزدیک در جریان کاستی‌ها و مطالبات مردم این دو روستا قرار گرفت.

وی در ادامه بازديد اش از محال ترگور سیلوانا، روستای #دوبره در جوار تفرجگاه #مارمیشو را برگزید و مشکلات این روستا را که مهم‌ترین ترین آن کمبود فضای آموزشی بود را با مدیران مربوطه مورد بررسی قرار داد.

استاندار در ادامه مسیر در جمع مردم دو روستای #موانا و #تولی قرار گرفت و از عمده مشکلات این دو روستا که گازرسانی و آب شرب بود با خبر شد و قول مساعد داد که طی ماه های آینده پروژه گازرسانی در ۱۸ روستای بخش سیلوانا اجرا شود.

معتمدیان که توجه ویژه‌ای نسبت به مناطق گردشگری دارد از پیست اسکی و روستای #خوشاکو نیز بازديد به عمل آورد. دهیار خوشاکو محروم بودن روستا از ظرفیت گردشگری را مشکلی اساسی عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه خوشاکو از روستاهای هدف گردشگری کشور می‌باشد، توجه بیشتر مسئولان و مجریان امر را می‌طلبد.

مقام عالی استان در جریان #سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به روستای خوشاکو و بخش سیلوانا گفت: سرمایه‌گذاران باید نگاهی توسعه محور و عادلانه داشته باشند و پروژه هایشان بصورت عام باشد، یعنی به گونه‌ای باشد که اهالی منطقه نیز از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

در ادامه این بازدید میدانی، اهالی روستای #هله‌فله توانستند قول مساعد ساخت مدرسه و پل دسترسی را استاندار و هیئت همراه اش بگیرند.

حضور در گلزار شهدای #شهرسیلوانا و سخنرانی در مسجد جامع سیلوانا از دیگر برنامه‌های سفر استاندار آذربایجان به بخش سیلوانا بود.

شهرستان شدن بخش سیلوانا و یا تبدیل شدن آن به دو بخش با توجه به وجود جمعیت ۸۰ هزارنفری، بازنگری نقشه طرح هادی روستاهای بخش سیلونا، تعریض و بازسازی راه های ارتباطی بخش، ساخت بیمارستان و اختصاص دادن آمبولانس به درمانگاه های شبانه‌روزی منطقه، بازگشایی و ایجاد معابر مرزی و گمرکی جهت اشتغال‌زایی جوانان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی‌ و آموزشی، رفع معضلات بوجود آمده از سوی منابع طبیعی برای کشاورزان و دامداران منطقه، تسریع گازرسانی به منطقه، معضل آب شرب و جامه عمل پوشاندن به قول های داده شده از مطالبات جدی و محوریت سخنرانی امام جمعه سیلوانا، نماینده دهیاران و شورای بخش سیلوانا در حضور استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران کل و فرماندار بود.

استاندار آذربایجان غربی در جمع مردم بخش سیلوانا گفت: بعد از سفر به هر پنج بخش شهرستان ارومیه، شورای برنامه ریزی استان تشکیل خواهد شد و مصوبات لازم برای توسعه شهرستان تدوین و نهایی می‌شود. مصوبات را در اختیار رسانه ها و مردم قرار می‌دهیم تا با #مطالبه‌گری از مدیران در بحث تحقق آنها ما را یاری کنند.

معتمدیان و هئیت همراه اش، افطار را مهمان مردم خونگرم #راژان بودند و بعداز افطار از ایستگاه آخر سفرش یعنی روستای #زیوه مرکز دهستان مرگور و #اردوگاه آن بازدید نمودند و رئیس شورای اسلامی زیوه آنها در جریان مشکلات اصلی این بزرگ‌روستا قرار داد و نیز الحاق اردوگاه به روستای زیوه را خواستار و مطالبه کرد.

سپس استاندار معتمدیان، سیلوانا به مقصد ارومیه را از مسیر داغون و پر پیچ و خم جاده بند ترک کرد.

#الوعده_وفا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -