شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » تاثیر مثبت بازگشایی مرز کوزه رش بر مناسبات تجاری ایران و ترکیه

در خصوص سفر اخیر وزیر خارجه ترکیه به کشورمان و تاکید بر ارتقاء روابط دوجانبه تهران و آنکارا، گفت: بر اساس رفت و آمدهای دیپلماتیک و توافقات صورت گرفته میان دو کشور برنامه های جامع همکاری باید تدوین و اجرایی شود که می تواند منافع مشترکی برای ایران و ترکیه ایجاد کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو کشور هدفگذاری ۳۰ میلیارد یورویی را برای تعاملات و مناسبات تجاری خود پیش بینی کرده اند، اظهار کرد: هر چند تا رسیدن به این هدفگذاری زمان لازم است اما باید اذعان کرد با تقویت گذرگاه ها و بازارچه های مرزی، می تواند سرعت دستیابی به این امر را تشدید کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس در دیدار هاکان فیدان، وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه با مقامات کشورمان موضوع تقویت پایانه های مرزی ماکو، سلماس، ارومیه و غیره مورد توجه قرار گرفت؛ همچنین بحث بازگشایی مرز کوزه رش از طرف ایران و مرز گلینجک از طرف ترکیه نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه مرزهای مشترک دو کشور ظرفت خوبی برای ترانزیت کالا محسوب می شود، افزود: در واقع دو کشور می توانند با ایجاد کریدور ترانزیتی، دریای عمان و خلیج فارس و دریای سیاه را به همدیگر متصل کنند که اتفاق قابل تاملی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد برای تحقق اهداف تجاری مشترک پیش بینی شده نیاز به برگزاری مستمر جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه است که باید از سوی مقامات کشورمان جدی گرفته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -