شما اینجا هستید
اخبار مهم » تردد در جاده های آذربایجان غربی جریان دارد/رانندگان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تداوم بارش برف در مناطق جنوب و مرکز استان اظهار کرد: ۶۸ اکیپ راهداری در قالب طرح زمستانی با استقرار در  راهدارخانه های استان و  با به کارگیری ۹۰۰ نفر پرسنل راهدار، ۴۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه  عملیات برف روبی و نمک پاشی در مناطق برفی در مرکز و جنوب استان  اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در جریان است از رانندگان خواست: با تجهیزات زمستانی راهی جاده ها شوند، از سفرهای غیرضروری نیز خودداری کنند و برای اطلاع از وضعیت جاده ها با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

۴۳ هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های آذربایجان غربی ذخیره شد

شکری در خصوص تجهیزات و امکانات راهدارخانه‌ها در استان اضافه کرد: امسال تاکنون ۴۳ هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های استان ذخیره سازی شده و در صورت نیاز امکان تأمین نمک و ماسه مورد نیاز را داریم.

وی تشکیل جلسات راهداری زمستانی در سطوح مختلف و تشکیل قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با شرح وظایف محوله، ساماندهی علائم ایمنی، تنظیف حریم و پارکینگ‌های کنار جاده‌ای و شستشوی تابلو‌ها و رنگ آمیزی کلیه سرعت کاه‌های موجود در سطح جاده‌های استان، تسطیح و رگلاژ، ریزش برداری و آماده سازی شانه محور‌ها جهت بخشنده کردن جاده‌ها را از اقدامات این اداره کل در طرح زمستانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های آذربایجان غربی نگهداری و برقراری روشنایی به طول ۱۴۳ کیلومتر در محور‌های استان و آمادگی کامل ۶۸ باب راهدارخانه در ۱۸ گردنه مهم شبکه را‌های اصلی و ۷۱ گردنه راه‌های روستایی به طول حدود ۶۵۰ کیلومتر و تجهیز نمازخانه‌های بین راهی جهت اسکان احتمالی مسافرین را از دیگر اقدامات برشمرد.

۴۰ دروبین نظارتی جاده‌های آذربایجان غربی را رصد می‌کنند

شکری اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ دستگاه دوربین نظارتی به همراه شش دستگاه تابلوی هشدار و پیام‌های ایمنی، سامانه توزین در حرکت به تعداد چهار دستگاه نیز گردنه‌ها و پایانه‌های مرزی و نقاط مهم توسط در سطح استان را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی سامانه ۱۳۳، سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها برای کمک به اجرای طرح زمستانی گفت: مسافران با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتماً با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

شکری گفت: نظارت و بازرسی بر تعداد ۲۴ مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی، تجهیز ۲۵۲ دستگاه سنگین ماشین آلات راهداری و ۲۳۶ دستگاه نیمه سنگین ماشین آلات راهداری برای عملیات نمک پاشی و برف روبی، پخش پیام‌های مهم راهداری از طریق ۸ دستگاه تابلوی VMS، ثبت پلاک توسط سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به تعداد ۴۲ سامانه از دیگر اقدامات و تمهیدات این اداره کل را برای اجرای طرح راهداری زمستانی سال جاری را شامل می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -