شما اینجا هستید
اجتماعی » حسرت جوانان ‌مناطق محروم ارومیه برای ورزش/ ساکنان حاشیه شهر از داشتن فضای ورزشی رایگان محروم‌ شده‌اند

 گزارش‌ میدانی و صدای جوانان در مناطق کمتر توسعه یافته مرکز استان آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد عدم اختصاص فضای ورزشی رایگان برای جوانان مناطق کمتر برخوردار ازجمله گلایه‌های مردم مناطقی است که حق دارند از امکانات ورزشی و تفریحی بهره‌مند شوند.

متولیان امر با عنایت به اهمیت شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر و بویژه تخصیص رایگان فضای ورزشی در اختیار جوانان می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اثرگذار باشند ، که متاسفانه تا کنون علیرغم وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی و روی کاغذ عملکرد چندان قابل توجهی مشاهده نشده و جوانان همچنان در حسرت امکان استفاده رایگان از محیط‌های ورزشی هستند.

در این راستا، اداره‌کل ورزش و جوانان، شهرداری و شورای شهر باید پای کار بیایند و با عزم جدی‌تر نسبت به  رفع ساده‌ترین دغدغه جوانان شهر اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اهمیت ارتقا ورزش در محلات کمتر توسعه یافته ارومیه، گفت: این اداره کل آمادگی کامل خود را در راستای ارتقا شور و نشاط اجتماعی را در بین جوانان اعلام می‌دارد و می‌تواند سالن‌های ورزشی خود را حتی بصورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهد.

کیومرث پورایراندوست افزود: بارها به اعضای شورای شهر اعلام کرده‌ایم که برای اختصاص رایگان سالن‌ها و امکانات ورزشی رایگان برای بهره‌برداری جوانان درخواست یا تفاهم نامه‌ای تنظیم شود اما تا این لحظه خبری نشده و کسی از ما بصورت مکتوب تقاضایی نکرده است.

وی تصریح کرد: تقریبا ده سالن ورزشی قابل استفاده در محلات مختلف ارومیه داریم که برای جوانان قابل استفاده است و باید در قالب یک تفاهم نامه مطرح شود که ما سالن‌ها را بصورت رایگان در اختیار جوانان قرار می‌دهمیم اما نظارت بر استفاده از این فضاها و امکانات برعهده‌ی اداره کل خواهد بود.

اما علی‌رغم ادعای ایراندوست در انتقاد به اینکه شورای شهر هیچ اقدامی برای تفاهم‌نامه فی مابین جهت تخصیص رایگان سالن‌های ورزشی این اداره کل در مناطق کم برخوردار برای جوانان انجام نداده، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه بیان داشت: سالن های ورزشی محلات باید به طور رایگان در اختیار شهروندانی که توانایی پرداخت هزینه ندارند، قرار گیرد، سالن های ورزشی که تحت تملک ادارات و نهادها هستند از سوی شهرداری طی سال آینده به اجاره گرفته شده و در اختیار جوانان و اهالی مناطق کم برخوردار شهر قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خلیل پور گفت: همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری برای خدمات رسانی به مناطق و محلات کم برخوردار و حاشیه شهر باید جزو اولویت‌ها باشد و غفلت از این مسئله قابل قبول نیست.

ساسان ابراهیم زاده و صادق توکلی مهر، از اعضای دیگر شورای شهر ارومیه هستند که به عدالت توزیع امکانات و بهره‌گیری جوانان از فضاهای تفریحی و ورزشی در مناطق محروم تاکید دارند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -