شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » رونق دستفروشی در خیابان‌های شهر ارومیه و نارضایتی اصناف/ آیا شهرداری توان ساماندهی دستفروشان را دارد؟

موضوع ساماندهی دستفروشان، مسئله‌ای است که همواره مورد توجه مسئولان شهری قرار می‌گیرد و از یک سو این موضوع همواره مورد اعتراض اصناف و کسبه واقع می‌شود چون فروش و درآمد آنان را مختل می‌کند.

البته با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی اصناف، دستفروشی در شهر ارومیه رونق گرفته و باید برای جلوگیری از سد معبر و نارضایتی مردم، مورد ساماندهی قرار گیرند.

از سوی دیگر بسیاری از اصناف و کسبه به وضعیت افزایش دستفروشی در شهر معترض هستند و در این راستا« علی خواجه» از کسبه خیابان امام(ره) ارومیه می‌گوید: دستفروشان بسیار بهتر از اصنافی که مجبور به پرداخت اجاره مغازه و مالیات هستند درآمد دارند و کسی نیز به آنها نظارتی ندارد و مجبور هم نیستند که هیچ عوارضی را پرداخت کنند.

مجبور به دستفروشی شدم

«کاظم رضایی» نیز اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا وضعیت بازار و درآمد چندان رضایت‌بخش نیست و تعطیلی‌های گاه و بی‌گاه اعمال می‌شود برای همین مقداری از وسایل فروش خود را به صورت دستی در خیابان به فروش می‌رسانم.

«علیرضا ماهی‌صفت» از شهروندان ارومیه‌ای با اظهار نارضایتی از گسترش دستفروشی در شهر گفت: هم اکنون با توجه به وضعیت کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، دستفروشان علاوه بر سد معبر، باعث شده‌اند که افراد در بالای بساطشان تجمع کرده و همین روند بیماری را گسترش می‌دهد.
زیبا مسعودی» هم تصریح کرد: دستفروشی چهره شهر را به هم می‌زند و جلوه چندان خوبی ندارد بنابراین بهتر است که مسئولان شهری فکری به حال ساماندهی دستفروشان کرده و حدالامکان جای مشخص و ثابتی برای آنان در نظر بگیرند که کسبه، بتوانند در آن مکان کسب درآمد کنند.

ساخت بازارهای روز توسط معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه

در این راستا رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: ساماندهی دستفروشان باید در تمامی نقاط شهر انجام شده و برای آنان مکان‌های مشخصی از سوی شهرداری برای امرار و معاش تعیین شود.

مرتضی منافی در ادامه تصریح کرد: ساخت بازارهای روز توسط معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه برای ساماندهی دستفروشی انجام شده و جای تقدیر دارد.

بازارهای روز باید به صورت کارشناسی ساخته شود

در ادامه عضو شورا شهر ارومیه نیز گفت: بازارهای روز که از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری در مناطق شهری ساخته می‌شود باید به صورت کارشناسانه انجام گیرد.

صادق توکلی مهر تصریح کرد: ایجاد بازارهای روز به صورت فنی و کارشناسی می‌تواند در ساماندهی مشاغل مزاحم و دستفروشان نقش مهمی داشته باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -