شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » سیلوانا، مکانی در ایران با اکسیژن خالص

در ایام تابستان، شهرستان ارومیه با آب و هوای مطلوب و مکان‎های دیدنی متعدد و متنوع می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

یکی از مناطق زیبا و منحصر به فرد و البته خوش آب و هوا در ارومیه منطقه سیلوانا است، این بخش از حد فاصل ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه شروع می‌شود و شامل منطقه وسیعی است که روستاهای متعددی با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد که معیشت عمده آنها کشاورزی و دامداری است.

میگویند کلمه‌ی” سیلوانا” یا “سیلوانه” کلمه‌ای است که ریشه‌ی ایتالیایی دارد و به مکانی از بهشت گفته می‌شود و در لغت هم به معنی جنگل و بیشه‌ی سبز است، این منطقه نیمه‌کوهستانی و کوهستانی بوده و در واقع منبع تامین آب جلگه ارومیه است.

یکی از مهمترین و جذابترین جاذبه طبیعی این منطقه، دریاچه “مامه شیخ” واقع در ارتفاع کوه دالانپر است، اگر کسی دوست دارد در اوج گرمای تابستان، سرما و برف زمستان را شاهد باشد این دریاچه منتظر اوست.

در مجموع می‌توان گفت که شهرستان ارومیه با دارا بودن مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی تاریخی، طبیعی و فرهنگی و همچنین آب و هوای مطبوع می‌تواند یک مقصد سفر ایده‌آل تابستانی برای همه هموطنان در اقصی نقاط باشد چه هموطنان ساکن در شهرهای شمالی که احتمالاً گاهی از ازدحام بیش از حد جمعیت شهرشان در این فصل سال خسته شوند و چه برای هموطنان تهرانی،  مناطق مرکزی و جنوب و …  که در چله گرم تابستان دنبال مقصدی متفاوت برای گردش و سیاحت هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -