شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » ضرب‌الاجل استاندار برای حل مشکلات پایانه مرزی سرو/ معتمدیان: دستگاه‌ها دو هفته فرصت دارید

ضرب‌الاجل استاندار برای حل مشکلات پایانه مرزی سرو/ معتمدیان:دستگاه‌ها دو هفته فرصت دارید

استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید سرزده از پایانه مرزی سرو گفت: دستگاه‌های اجرایی استان دو هفته فرصت دارند تا مشکلات پایانه مرزی سرو را رفع، و نتیجه را به استانداری گزارش کنند.

محمدصادق معتمدیان صبح امروز ضمن بازدید سرزده از پایانه مرزی سرو، در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان حضور یافتاستاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به صف‌های طولانی کامیون‌ها در این پایانه بر روانسازی عبور و مرور تاکید کرد و گفت: مرزهای رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مرز قابل قبول نیست و دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم را در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینکه نبود خدمات بانکی مناسب در این پایانه موجب سوء استفاده برخی دلالان شده است، افزود: بانک ملی ایران هرچه سریعتر نسبت به تاسیس یک شعبه ریالی و ارزی در بخش سرو بکند، همچنین صرافی‌هایی در پایانه‌های مرزی فعال شود.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دیپلماسی فعال مرزی اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات طرف مقابل در مرز سرو  لازم است نمایندگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در استان از حالت انفعالی خارج شود؛ نمایندگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی باید پیگیر مشکلات مربوط به تجارت خارجی کشور باشد، نه اینکه مشکلات طرف مقابل را پیگیری کند، در این‌رابطه سریعا مشکلات جمع بندی و طی یک یادداشت اعتراضی از کارشکنی‌های طرف مقابل (ترکیه) تحویل وزارت خارجه جمهوری اسلامی شده و یک نسخه دیگر در اختیار استانداری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر برنامه‌ریزی دولت سیزدهم مبنی بر تحقق رشد ۸درصدی اقتصاد در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: در راستای توسعه اقتصادی استان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های بومی، رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی برای استان آذربایجان‌غربی طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به هم مرز بودن استان با سه کشور گفت: وجود ارتباط ریلی با ترکیه و اروپا از جمله مهمترین مزیت‌های آذربایجان‌غربی است که یکی از محورهای تلاش ما، استفاده از ظرفیت‌های این بخش است که در این خصوص، رییس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای دارد. همچنین قصد داریم با هم افزایی نهادهای مختلف مسوول و رفع موانع، زمینه ارتقای شاخص های تجارت بین الملل در آذربایجان غربی را فراهم کنیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، مدیر پایانه مرزی سرو، مدیرکل گمرک آذربایجان‌غربی، فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و برخی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با بیان مشکلات و پیشنهادات خود به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این جلسه استاندار آذربایجان‌غربی با تعیین ضرب‌الاجل دوهفته‌ای، به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دستور داد طی دوهفته نسبت به رفع مشکلات موجود و روانسازی عبور و مرور اقدام کنند و نتیجه را طی گزارش به استانداری اعلام کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -