شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » فرسودگی ناوگان تاکسیرانی ارومیه

ناصر سعید آبادی افزود: میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه ۱۳سال است بنابراین می توان گفت ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه در سن فرسودگی هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تاکسی ها با عمر بیش از ۱۰سال باید مورد نوسازی قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۱۳۴ دستگاه تاکسی از نوع گردشی، خطی و تلفنی و فرودگاه در سطح شهر ارومیه فعالیت دارند.

سعید آبادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۸۰دستگاه تاکسی فرسوده مورد نوسازی قرار گرفت و تاکسی سمند سورن جایگزین به جای تاکسی فرسوده تحویل به مراکز خرید شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار کرد: دلیل عدام رغبت مالکان تاکسی های فرسوده برای نوسازی و خرید تاکسی جایگزین، موضوع نقدی بودن پرداخت مبلغ خودروی تاکسی جدید است که خارج از توانایی مالی مالکان تاکسی های فرسوده است.

وی یاد آور شد: برای سال جاری پیگیری های لازم برای اخذ منابع مالی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در حال انجام و رایزنی است که به محض تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مالکان تاکسی های فرسوده اطلاع رسانی خواهد شد.

سعیدآبادی اظهار کرد: یکی از چالش ها و مشکلات اساسی که در چند سال اخیر باعث  آسیب جدی به ناوگان تاکسیرانی  و کم رنگ شدن جایگاه تاکسی ها و آژانسهای تلفنی شده است موضوع فعالیت بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی مسافربر اسنپ و تب سی در سطح شهر است که بدلیل اینکه قریب به اتفاق رانندگان اسنپ  دو شغله هستند لذا بعضا برای سرگرمی چند ساعتی بعنوان راننده اسنپ فعالیت کرده و کرایه کمتر نیز برایش صرف می کند ولی رانندگان تاکسی که شغل فعالیت آنها رانندگی تاکسی است بدلیل جذب مسافران توسط اسنپ حتی هزینه تعمیر و نگهداشت روزانه آنها هم تامین نمی شود به همین خاطر با وضعیت موجود فعلا توسعه ناوگان تاکسیرانی در برنامه و براساس سیاست های سازمان ملحوظ نظر بوده و صرفا در جهت بازسازی اتوبوس ها اقدام خواهد شد.

سعید آبادی ادامه داد:  برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک نیز چندین شرکت مراجعه و هر کدام محصول و یا خدمات خاص خود را ارائه می کنند و نهایتا پروپزال لازم برای بکار گیری از تکنولوژی بروز و جدید تهیه شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -