شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » محرومیت در شهر ارومیه؛ نتیجه هزاران وعده‌ی بی‌حاصل مدیران شهری

ضعف خدمات‌رسانی در این مناطق است که شهرداری ارومیه باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات و ارتقا خدمات رسانی در این مناطق داشته باشد.

مردم در منطقه ۲ ارومیه همواره از کمبود خدمات شهری گلایه‌مند هستند و به ادعای اهالی در زمان انتخابات یکی از پرترددترین ایستگاه‌های انتخاباتی کاندیدای انتخابات مجلس و شورای شهر همین منطقه است که هربار ده‌ها وعده به مردم می‌دهند اما دریغ از آنکه بخواهند به این مسئله جامه‌ی عمل بپوشانند.

بی تردید ادامه این روند موجب دلسردی و ناامیدی در بین مردم می‌شود که انتظار میرود افراد برای تحقق اهداف و منافع سیاسی خود مردم را ناامید نکنند.

مدتی است که اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان سعی دارند با حضور در این محلات دیدارهای چهره به چهره با مردم داشته باشند اما عملا تا این لحظه این دیدارها جز چند تصویر یادگاری خروجی قابل توجهی نداشته و به نظر می‌رسد رنگ و بوی اقدامات عوام فریبانه دارد.

مسئولان متولی در مرکز استان آذربایجان‌غربی یقینا میدانند وعده‌های بی حاصل تبعات جبران ناپذیری را بر پیکره‌ی جامعه و باورهای افراد برجای می‌گذارد که انتظار است بجای ده‌ها بازدید بی‌حاصل یک بازدید هدفمند و منجر به نتیجه انجام پذیرد.

در همین راستا، خبرنگار تسنیم با حضور میدانی در برخی از محلات منطقه ۲ پای درد و دل آن‌ها نشست که شاید باور این موضوع سخت باشد، اما مردم این مناطق تنها خواسته‌شان از مسئولان جدول کشی، آسفالت و یک کف دست فضای سبز برای بازی کودکانشان بود که تبدیل به حسرت شده است. کوچه به کوچه‌ این مناطق بوی وعده‌های بی‌حاصل افرادی را می‌دهد که روزی برای تامین سبد رای خود درِ این خانه‌ها را از پاشنه در آورده بودند اما اکنون حتی پاسخگوی کمترین مطالبات مردم نیستند.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به میزان بودجه تخصیص یافته به مناطق محروم در مرکز این استان، گفت: با توجه به محرومیت منطقه ٢ در ارومیه بیشترین میزان اعتبار تخصیص یافته به این منطقه در نظر گرفته شد.

وی افزود: جلسات بودجه در شورای شهر بصورت منظم در حال برگزاری است و بیشترین افزایش میزان بودجه شامل منطقه ۲ و برای پروژه‌های عمرانی بوده است. تغییرات بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری در سایر مناطق بسیار جزئی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار داشت: امیدواریم روال عادی درآمدها طوری باشد که بر اساس بودجه پیش بینی شده عمل کنیم. همچنین در موضوع بازآفرینی شهری با توجه به رویکرد دولت و همراهی راه و شهرسازی، می‌توانیم اقدامات موثری در این مناطق انجام دهیم.

اصغرزاده بیان کرد: در طی ۱۰ سال اخیر، اقدامات موثری در مناطق حاشیه نشین انجام شده اما در سال ۱۳۹۹ با توجه به حذف قیر یارانه‌ای توسط دولت، آسفالت‌ریزی کل کشور با مشکل مواجه شد و شهرداری را مکلف به خرید قیر آزاد کرد که نهایتا شهرداری توان مالی نداشت و منجر به قطع همکاری با پیمانکاران شد.

وی با اشاره به تحولات شورا و شهرداری در سال ۱۴۰۰، گفت: تلاش ما در سال جاری جبران و حل تامین قیر بود اما با توجه به تحولات و انتخابات در شورای شهر و انتخاب شهرداری روند کار کمی کُندتر بود که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ تمام نهادهای متولی از جمله  بنیاد مسکن، شهرداری، راه و شهرسازی تمرکز ویژه‌ای بر این مسئله داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی، با توجه به اهمیت ساماندهی کانال‌های آب‌های سطحی، ابراز داشت: کانال اغلب آب‌های سطحی را از شهر خارج کرده‌ایم اما بخشی که خارج از محدوده شهر به حساب میرود و هدایت آن بر عهده آب منطه‌ای است هیچ اقدامی انجام نداده است.

شهردار منطقه ۲ ارومیه هم در این زمینه، با اشاره به وضع محرومیت مردم در این منطقه، گفت: در سال جاری تقریبا ۴۵ درصد از میزان بودجه اعلامی تا این لحظه تخصیص پیدا نکرده که باید حداقل بخشی از  کسری بودجه را تا فروردین جبران کنیم

توحید علی‌نژاد افزود: برابر رای دیوان اجازه صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای را نداریم و در منطقه ۲ اغلب زمین‌ها قولنامه‌ای است، از این باب درآمدی حاصل نمی‌شود و تنها منبع درآمد در این مناطق وصول مطالبات مردمی است که شامل جرایم ماده ۱۰۰ می‌شود.

وی عنوان کرد: این نوع نگاه به درآمدزایی به نوعی فشار بروی مردم است و باید راهکارهای مناسبی تعریف شود.

شهردار منطقه ۲ ارومیه، بیان داشت: در حدود ۵۲ میلیارد تومان برای جدول کشی و آسفالت ریزی برآورد شده که ۳۵ میلیارد برای آسفالت‌ریزی است. برخی از مناطق حاشیه شهر نیز خارج از محدوده به شمار می‌رود که امکان خدمات رسانی وجود ندارد و متولیان امر نباید وعده‌ای بدهند که از انجام آن عاجز بمانند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -