شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » مسعود بارزانی در واکنش به تصویب لایحه بودجه عراق در پیامی اعلام کرد: «اقلیم کردستان نه تنها خط قرمز است بلکه خط مرگ است، یا کردستان یا نابودی.»

مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان پیامی برای عموم منتشر کرد که در آن آمده است بسیار تاسف برانگیز است که در چند روز گذشته اقدامی غیرمسئولانه در مجلس عراق روی داد این اقدام خلاف قانون بود و با هدف عمیق‌تر شدن مشکلات و نقض حقوق برحق ملت کردستان انجام گرفت. همه می‌دانند که قبلا مذاکرات و توافقات اساسی و بنیادگرایانه‌ایی میان احزاب تشکیل دهنده ائتلاف اداره دولت با هدف برطرف نمودن مشکلات صورت گرفت. همچنین دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان نیز با هدف رفع اختلافات و مشکلات به نتایج و توافقاتی خوبی دراین‌باره دست پیدا کرده بودند تا در خدمت برقرای ثبات کشور و بهبود و تامین امورات معیشت مردم باشند اما متاسفانه تعدای از احزاب سیاسی با رویکرد انکارگرایانه و غیر مسئولانه از طریق دستکاری کردن بندهای لایحه بودجه درصدد برآمدند تا کیان اقلیم کردستان را عاری از معنا کنند اما این تلاش مذبوحانه شکست خورد و نابود شد.
رئیس حزب دمکرات کردستان در پیام خود گفت: «اتفاقات چند روز گذشته در مجلس عراق چهره واقعی جریانات «افراط گر ستیزجو» و « سوداگران منفعت طلب» و همچنین آنهایی که نه برای وعده ‌های و امضای خود احترام قائل هستند و نه به مبانی قانونی احترام می‌گذارند، آشکار شد. اکنون که لایحه بودجه در مجلس عراق به تصویب رسید امیدوارم که مفاد آن با حسن نیت اجرا شوند.
در پایان این پیام آمده است: تاکید می‌کنیم که اقلیم کردستان ملک ثبتی هیچ کس نیست بلکه ملک ملت کرد و محصول خون و مبارزات مردم کردستان است. ما درمقابل هرگونه تلاش و تعرض و گستاخی با هدف نابودی کردستان به شدت مقاومت می‌کنیم. در نزد ما کردستان نه تنها خط قرمز است بلکه خط مرگ است، یا کردستان یا نابودی.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -