شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » پاسخ فرماندار ارومیه نسبت به تاخیر معارفه اعضای علی البدل شورای اسلامی ارومیه

غلامحسین عماری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص تاخیر معارفه اعضای علی البدل  شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت:طبق ماده هفت قانون شوراها تبصره موجود در قانون شوراها به هر دلیلی عضو شورا طی ۲ماه در جلسات شورا حضور نداشته باشد نفر علل البدل به عنوان جایگزین اعضا شورا حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع در این بند موردی در خصوص آغاز به فعالیت اعضای شورا علل البدل بعد از  حکم تعلیق افراد اصلی شورا ذکر نشده است و در این راستا برای اینکه مراحل قانونی در خصوص معارفه اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر ارومیه انجام شود نیاز به استعلام از سوی وزارت کشور هستیم که این اقدامات در جهت شفاف‌سازی انجام شده است.

فرماندار ارومیه تاکید کرد: کم کاری در خصوص معارفه اعضای علی البدل شورا و تعیین تکلیف اعضای تعلیق شده انجام نگرفته و در انتظار طی مراحل قانونی هستیم .

عماری خاطرنشان کرد: به محض اعلام نتیجه استعلام از سوی وزارت کشور و به صورت قانونی اقدام به معارفه اعضای علی البدل خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود کیفرخواست ۵ نفر از اعضای شورای شهر ارومیه صادر و طبق حکم معاون دادستان این اعضا دیگر حق حضور در جلسات شورا را نداشته واعضای علی البدل به ترتیب آرا جایگزین خواهند شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -