شما اینجا هستید
اخبار ارومیه » گلایه شهروندان ارومیه از توزیع ناعادلانه امکانات در سطح شهر/ شورا به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق محروم ورود می‌کند

توجه به مسائل فرهنگی و افزایش سرانه فضاهایی که با مقوله فرهنگ سر و کار دارد در سالیان گذشته به صورت کم و بیش مورد توجه شهرداری ارومیه قرار گرفته است.

شهرداری ارومیه، ساخت فرهنگ‌سراها را برای فعالیت‌های آموزشی و هنری مانند خطاطی، نقاشی، رایانه، زبان و کوزه‌گری مورد توجه قرار داده و قصد دارد که سرانه فضاهای آموزشی را به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار شهر ارومیه افزایش دهد.

هم اکنون ۱۰ فرهنگسرا در نقاط مختلف شهر وجود دارد و در تابستان امسال نیز دو فرهنگسرای دیگر به مجموع فرهنگسراها افزوده می‌شود و علاوه بر آن، شهرداری ارومیه در نظر دارد تا ساخت فرهنگسراهای تخصصی را دنبال کند.

این در حالی است که برخی شهروندان از توزیع ناعادلانه امکانات گلایه‌مند بوده و خواستار توجه به این مقوله از سوی شهرداری و اعضای شورای شهر هستند.

«مبین» از شهروندان ارومیه‌ای گفت: در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم فرهنگسرا یا جایی که بتوانم فرزندان خود را در این سه ماهه تعطیلات تابستان، در آنجا ثبت نام کنم وجود ندارد و بنابراین با توجه به اینکه دوره ششم شورا به تازگی آغاز شده است امیدوار هستم که اعضای جدید شورا نگاه ویژه به مناطق محروم داشته باشند.

ساخت فرهنگسراها در مناطق محروم باید در کمترین زمان انجام شود

عضو شورای شهر ارومیه در این راستا به ضرورت نگاه فرهنگی در شهر ارومیه به طور یکسان تاکید کرده و گفت: ساخت فرهنگسراها در مناطق محروم باید در کمترین زمان و با بررسی تمامی مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام شود

صادق توکلی‌مهر بیان کرد: توجه به ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی و نیز شاداب‌سازی اجتماعی از سوی مدیریت شهری و شورای ششم انجام می گیرد و با توجه به اینکه امروز مردم از امنیت روانی و روحی مطلوب برخوردار نیستند، باید با استفاده از ایده‌ها، دیدگاه‌ها و اساتید فرهنگی و اجتماعی این مشکل رفع شود.

وی بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و هنری یک نیاز اساسی برای شهر ارومیه است و برای اجرایی کردن آن می‌توان از دفاتر تسهیل‌گری در ساخت این مجتمع ها و فرهنگسراها استفاده کرد.

لزوم مطالعه کافی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر ارومیه

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه نیز با اشاره به لزوم انجام مطالعات کافی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ساخت فرهنگ‌سراها در مناطق شهری و با تاکید بر وجود مشکلات بسیار در مناطق محروم اظهار داشت: باید به این مشکلات توجه کرده و اعضای شورای شهر به عنوان نماینده همه مناطق شهر ارومیه، باید به تمامی مناطق به طور یکسان بنگرند.

حسین پناهی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی در شهر افزود: بی‌تردید متولیان امر فرهنگی باید برای ایجاد فرهنگسراها به میدان بیایند و از سوی دیگر فعالیت های فرهنگی از سوی مدیریت شهری نیز باید انجام شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری را ارومیه جزو بهترین فرهنگسراهای کشور و شمال‌غرب کشور است اما متاسفانه از ظرفیت آن در مسیر قرآنی و مذهبی استفاده بهینه نشده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -