شما اینجا هستید
آخرین اخبار سایت » ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان غربی وارد شد

عبدالله فتح الله زاده عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۴۴ حادثه شناخته شده در جهان وجود دارد و از این تعداد ۳۴ حادثه در ایران رخ می‌دهد و از مجموع حوادث یاد شده که در ایران رخ می‌دهد، معادل ۸۰ درصد حوادث غیر مترقبه کشور را در استان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته، بارش تگرگ، وقوع سیل، سرمازدگی، خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارت حوادث غیر مترقبه است، افزود: صندوق بیمه کشاورزی لازم است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد.

وی اضافه کرد: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاروزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بارش تگرگ، وقوع سیل، خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کرده‌اند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه راهکارها و پیشنهادات خود را برای تسهیل در روند افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی ارائه کردند.

آذربایجان غربی با بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی یکی از استان‌های موفق در زمینه کشاورزی با تولید سالانه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی با ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان است، میزان ارزش افزوده بخش کشاورزی در کل کشور ۸.۶ درصد و در آذربایجان غربی ۱۷.۸ درصد است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -