شما اینجا هستید
اجتماعی » ۲ هشدار مهم برای متقاضیان وام ازدواج/ زوج‌ها مراقب باشند

مبلغ وام ازدواج بر اساس قانون بودجه امسال به ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله افزایش پیدا کرد و این وام برای زوج‌های زیر ۲۵ سال نیز ۱۵۰ میلیون تومان شد. بانک مرکزی نیز بخشنامه وام ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. این وام با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان وام پرداخت می‎‌شود.

اما این روزها متقاضیان وام ازدواج با مشکلاتی مواجه هستند، در این خصوص دو هشدار مهم برای کسانی وجود دارد که به تازگی ازدواج کرده‌اند و قصد دارند از وام ازدواج دولتی استفاده کنند.

متقاضیان به مبلغ وام دقت کنند

اولین هشدار این است که بانک‌ها می‌گویند فعلا بخشنامه جدید ابلاغ نشده و مبلغ وام ازدواج همان ۷۰ میلیون تومان است. این در حالی است که بانک مرکزی در روز ۱۰ فروردین ماه اعلام کرد که بخشنامه پرداخت وام ازدواج به بانک‌ها ابلاغ شده است.

ممکن است این تخلف از سوی بانک‌ها صورت بگیرد. بنابراین زوج‌هایی که برای ثبت نام وام ازدواج به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، اطمینان حاصل کنند که مبلغ وامی که بانک پرداخت می‌کند کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان نباشد.

اگر بانک مبلغ کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان یا همان ۷۰ میلیون تومان سال قبل را اعلام کرد، متقاضیان وام باید دست نگه دارند یا به بانک دیگری مراجعه کنند.

کارت پایان خدمت ضروری نیست

دومین هشدار درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام وام ازدواج است

پیگیری‌ها از شبکه بانکی نشان می‌داد که اغلب بانک‌ها داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای وام گیرندگان آقا را شرط دریافت تسهیلات اعلام می‌کنند. شرط داشتن کارت پایان خدمت برای متقاضیان وام ازدواج نیز وجود دارد.

براساس اظهارات مدیران بانک مرکزی، بانک‌ها نباید شرط داشتن کارت پایان خدمت سربازی را برای متقاضیان آقا در نظر بگیرند. در واقع اگر بانکی از متقاضیان وام ازدواج آقا کارت پایان خدمت سربازی بخواهد تخلف کرده است. چرا که برای گرفتن وام قرض الحسنه ازدواج، کارت پایان خدمت، ضروری نیست.

بنابراین متقاضیان وام ازدواج باید به مبلغ که بانک اعلام می‌کند و مدارک مورد نیاز دقت کنند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۶ فروردین بیش از ۶۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده‌اند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -